رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2154

بسترهای تحول در صنعت خودرو ایران چیست؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امروز تنها راه برای توسعه خودروسازی ایران ، سرمایه گذاری مشترک برای تولیدات مشترک و تبادل دانش و تکنولوژی برای تولید محصولات متنوع و جدید و جذب بازار داخل و بازارهای منطقه ای است .

دکتر احمدیان افزود : در صورتی که خودروسازان در این مسیر حرکت کنند مسلما تحول بسیار خوبی در حوزه خودروسازی کشور صورت خواهد گرفت.

وی گفت : البته باید هر گونه همکاری و سرمایه گذاری بنیادی با شرکتهای خارجی با هدف تولید خودرو در داخل صورت گرفته و نباید بازار ایران صرفا به محلی جهت تبلیغ و فروش صرفا محصولات خارجی تبدیل شده و در اختیار تولیدات خارجی قرار گیرد.

وی اظهار داشت : در صورتی که خودروسازان داخلی با مشارکت و همکاری شرکتهای بزرگ نسبت به طراحی پلت فرم های جدیدی اقدام کنند این حرکت علاوه بر اینکه موجب رشد و توسعه صنعت داخل می شود بلکه سود قابل مناسبی را برای شرکتها به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد : با سرمایه گذاری مشترک و همکاری با شرکتهای معتبر اروپایی ، ضمن رشد صنعت خودرو ، شاهد توسعه بازارهای منطقه ای  و جهانی خودروسازان خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه با تاکید اینکه امروز صنعت خودرو ایران نیازمند عرضه خودروهایی با طراحی های جدید است خاطر نشان کرد : البته علاوه بر عرضه خودروهایی جدید باید به حوزه توسعه حوزه قطعه سازی در صنعت خودرو نیز توجه بیشتری شود .

احمدیان افزود : قطعا شرکتها برای نوآوری و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه نیازمند توان مالی لازم هستند که عملا در شرایط کنونی این امکان فراهم نیست از این رو انتظار می رود با جذب سرمایه گذاران خارجی و رفع موانع تولید در داخل این بستر هر چه سریعتر ایجاد شود.

وی گفت : در شرایط فعلی هر گونه تعامل و همکاری با خودروسازان مطرح و جذب سرمایه گذاران خارجی گامی مهم در جهت تقویت تولید و کمک به خودروسازی ایران است.

وی همچنین بر لزوم توجه بر تنوع و کیفی سازی در صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت : هر گونه حرکت در این جهت قطعا گامی مهم در صنعت خودرو ایران خواهد بود و هر گونه تعلل و کم توجهی به کیفیت و تنوع بخشی در تولید مسلما در شرایط کنونی و افزایش همکاری ها موجب افزایش واردات خودرو به کشور خواهد شد.

منبع:خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد