رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=53

برنامه ما این است …

علی اکبر بخشی

علی اکبر بخشی

اکنون که در آستانه سومین سال پذیرش مسئولیت هیئت مدیره جدید اتحادیه هستیم ضرورت دارد در حد امکان، سرفصل فعالیت های انجام شده و به نتیجه رسیده و برخی اقدامات در حال اجرا را به اطلاع اعضای محترم صنف برسانیم.

امید است با راهنمایی و همکاری اعضای محترم، همت و ابتکار هیئت مدیره بتوانیم از عهده مسئولیت و وظایف مان سربلند بیرون آییم و در حد انتظار همکاران باشیم.

برای توسعه ارتباط با اعضا، بهبود کیفیت خدمات، دریافت و استفاده از نظرات، و بهره مندی از توانایی ها و حل مشکلات ایشان و همچنین ارتباط بهتر و سازمان یافته با سایر مراکز، دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط با اتحادیه اقدامات زیر صورت گرفت:

تشکیل واحد روابط عمومی

با توجه به مراجعات متعدد به اتحادیه و کثرت اتحادیه های همگن در تهران و شهرستان ها همچنین لزوم ارتباط مستمر با سازمان ها، دستگاه ها و مراکز ذیربط، تشکیل واحد روابط عمومی ضروری به نظر می رسید. لذا بلافاصله واحد روابط عمومی تشکیل شد. البته در آینده این بخش باید توسعه یابد و تقویت شود تا در حد معاونت با حضور کارشناسان و متخصصان علم روابط عمومی ایفای نقش کند. در حال حاضر مسئولیت این بخش با حاج سید مهدی کاظمی نایب رییس اول است که انصافا برای مجموعه روابط عمومی نهایت سعی و تلاش خود را به کار بسته است.

نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران

و همایش های سالانه صنف و همایش سراسری روسای اتحادیه های کشور

امروزه یکی از ابزارهای توسعه و رونق کسب و کار هر صنفی برگزاری نمایشگاه های تخصصی و هدفمند است. خوشبختانه با استقبال شایسته همکاران صنف موفق به برگزاری دو دوره نمایشگاه تخصصی لوازم یدکی شدیم که تعداد محدودی از همکاران به عنوان غرفه دار و عده کثیری به عنوان بازدید کننده از نمایشگاه استقبال کردند.

به طوری که این نمایشگاه در سومین دوره آن با رفع نقایص و ضعف ها، ظرفیت پذیرش تعداد بیشتری از همکاران را به عنوان غرفه دار خواهد داشت. همچنین بازدید کنندگان حرفه ای قابل توجهی از سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه ها، همایش سالانه صنف با تقدیر از پیشکسوتان، نام آوران، توزیع کنندگان و تولید کنندگان برتر برگزار شد. در همایش سراسری روسای اتحادیه کشور نیز بزرگان اتحادیه های لوازم یدکی از مراکز استان ها و شهرستان های مختلف حضور بهم رسانده و در جمع صمیمی با یکدیگر ملاقات کرده و به گفت و گو پرداختند.

تشکیل شورای برگزاری سومین نمایشگاه

پس از برگزاری دو دوره نمایشگاه و همایش سالانه در اردیبهشت ماه هر سال صنف به منظور رسیدن به حد مطلوب و حرفه ای برگزاری نمایشگاه از برخی نخبگان صنف برای حضور در شواری برگزاری سومین دوره، نمایشگاه دعوت شد. این شورا ضمن تدوین اهداف راهبردی نمایشگاه، چارچوب های عملیاتی، ضوابط و مقررات شرکت در نمایشگاه و چگونگی برگزاری آن را تهیه و تدوین کرد.

انتشار مجدد نشریه “یدک رسانه”

درحالیکه پس از ۲۲ شماره نشریه یدک رسانه دچار وقفه شده بود؛ دور جدید نشریه با رویکرد تازه به منظور ایجاد محمل تبلیغاتی قابل اعتماد و ارتباط با اعضای محترم و اطلاع رسانی و ارتقاء فرهنگ عمومی صنف آغاز شده است. خوشبختانه طی هشت شماره انتشار یافته اعضا اقبال و همکاری خوبی نموده¬اند. که امیدواریم با افزایش تیراژ و محتوای آن بتوانیم رسانه¬ای صنفی و فراگیر در سطح کشور ایجاد کنیم.

چاپ سررسید سالانه اختصاصی اتحادیه:

با همکاری اعضا و حمایت مالی صاحبان برخی از برندهای صنف برای اولین بار در سطح کل اعضای صنف سررسید اختصاصی صنف تولید شد. این سررسید با تیراژ ۱۲۰۰۰ نسخه به مهمانان همایش سالانه روسای اتحادیه­های سراسر کشور و اعضای اتحادیه اهدا گردید که امیداست با استمرار آن و افزایش کمیت و کیفیت آن بتوانیم با تقدیم این هدیه ناقابل در خدمت همه همکاران در ابتدای هر سال باشیم.

توسعه دفتر غرب

بنا به ضرورت ارائه خدمات بهتر به همکاران عزیز منطقه غرب (خیابان های کارگر، قزوین، زرند، جاده ساوه، فتح) هیئت مدیره اتحادیه طی سالهای گذشته، اقدام به تاسیس شورای مشورتی غرب و راه اندازی دفتر اتحادیه در آن منطقه نمود. خوشبختانه این اقدام از سوی همکاران مورد استقبال قرار گرفت. با پایان یافتن دوره هیئت مدیره شورا انتخابات دوره بعدی با حضور اکثریت اعضا برگزار شد که همزمان با آن دفتر بزرگتری در مرکز منطقه غرب تامین شد تا همه همکاران با سهولت بیشتر بتوانند از خدمات این دفتر استفاده بکنند. ریاست هیئت مدیره شورای مشورتی منطقه غرب با جناب حاج عباس پایدار است.

 

باز آرایی و توسعه امر بیمه تکمیلی:

سالهاست اتحادیه به متقاضیان بیمه تکمیلی خدمات ارائه می دهد اما اطلاع رسانی ناکافی و مستقر نبودن دفتر پذیرش بیمه تکمیلی در اتحادیه باعث اقبال کمی از سوی اعضا بود. طی دو سال گذشته که دفتر بیمه تکمیلی در اتحادیه مستقر شده است و اعضای محترم دسترسی بهتری دارند خوشبختانه تعداد متقاضیان افزایش یافته است. حتی با درخواست هیئت مدیره اتحادیه استان البرز، همکاران آن منطقه نیز از این خدمات بهره مند شدند که امید است با اطلاع رسانی بیشتر و بهنگام همه همکاران ارجمند از این فرصت بهره مند شوند. مسئولیت این بخش به عهده جناب آقای ابراهیم غفوری است.

انتقال دفتر تعاونی اعتبار

از جمله کارهایی که خوشبختانه صنف ما پیشتاز آن بوده است موضوع تشکیل تعاونی اعتبار است که می تواند به گره گشایی و حمایت مالی و پولی از اعضا کمک کند. تعاونی اعتبار صنف سالها پیش توسط عده ای از همکاران تاسیس شد. اما از سال گذشته که بنا به الزام بانک مرکزی و همکاری هیئت مدیره دفتر آن به اتحادیه منتقل شده است شاهد پیشرفت بهتر امور آن بوده ایم. البته با توجه به ظرفیت و نیاز صنف توسعه و خدمات تعاونی اعتبار به هیچ وجه در حد انتظارات نیست که امیدواریم با همت و تدبیر هیئت مدیره این تعاونی و جناب غفوری به عنوان مدیر عامل شاهد گسترش کمی و توسعه کیفیت خدمات آن باشیم.

 

ایجاد کمیسیون نظارت برعملکرد شورای پاساژها

صنف لوازم یدکی با وجود بیش از ۱۲۰ پاساژ و مجتمع تجاری سالهاست فاقد یک تشکل و مدیریت واحد برای پیگیری امور در این بخش است البته حسب مورد و به تقاضای همکاران محترم اتحادیه در تشکیل و همکاری با شوراهای پاساژها اقدام کرده است اما در بعضی موارد شاهد نابسامانی و مشکلاتی هستیم لذا با تشکیل کمیسیون نظارت برعملکرد شورای پاساژها ضمن ایجاد وحدت رویه و بهره گیری از الگوی واحد، کمیسیون با همکاری اعضای هر پاساژ براساس قوانین موضوعه و آئین نامه¬ها مربوطه و الگوبرداری از شوراهای موفق در مراحل رای گیری و تشکیل شورای پاساژها و نظارت بر عملکرد ایشان و رسیدگی به شکایات حضور می¬یابد. اعضای کمیسیون با هدایت هیئت مدیره اتحادیه با ارائه روش واحد و انتقال تجربیات به اصلاح روابط اعضای محترم هر پاساژ کمک خواهند کرد.

تشکیل شورای کوچه ناظم الاطباء شمالی

کوچه ناظم الاطباء شمالی از جمله راسته­های پرتردد صنف است که با تراکم واحدهای صنفی و تمرکز بر یک رسته خاص شرایط ویژه­ای دارد. لذا برای ساماندهی، زیباسازی و رعایت حقوق همسایگان و ان شاءالله ایجاد خدمات رفاهی در آینده، شورای کوچه تشکیل شد. این شورا تاکنون با همکاری اعضای محترم و شهرداری ناحیه و نیروی انتظامی توانسته اقدامات مثبتی انجام دهد.

برگزاری اولین جشن نیکوکاری(گلریزان) صنف

خوشبختانه صنف لوازم یدکی با همت اعضای نیکوکار خود سال هاست در امور عام المنفعه و امداد رسانی در زمان های مختلف فعال بوده است. وجود گروه امداد صنف و موسسه مدینه الزهرا(س) و صندوق قرض الحسنه قائم(عج) و خدمات فراوان شایسته این تشکل ها در امر ساخت مسکن، مدرسه، مسجد، درمانگاه و سرپرستی ایتام و کمک به خانواده های نیازمند گواه این مدعا است اما جشن دوم ماه مبارک رمضان هر سال فقط به منظور حمایت و امداد رسانی به اعضای صنف که به دلایل مختلف از کار افتاده یا دچار مشکلات شده اند برگزار شد که امید است با ادامه آن در سال های آینده بتوانیم به اعضای صنف، کارمندان، کارگران و همه زحمتکشانی که در صنف و نزدیک به صنف ما هستند، ارائه خدمات کنیم.

نشست های مالیاتی

از آنجائیکه یکی از مشکلات همیشگی اعضا موضوع مالیات بوده است، هیئت مدیره اتحادیه با تمرکز بر این موضوع و برگزاری نشست ها و همایش های لازم فرصتی بوجود آورد تا اعضا مستقیما با مدیران مالیاتی مناطق و مدیران ارشد سازمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت و گو کنند. این نشست ها خوشبختانه به درک متقابل بهتر اعضا از سازمان مالیاتی و مسئولان سازمان از صنف منجر شد که امیدواریم با ادامه آن به نتایج عمل بهتری دست یابیم.

 

ارتقاء کمیسیون رسیدگی به شکایات:

یکی از توقعات مردم از همه اتحادیه ها رسیدگی بی طرفانه به شکایات ایشان از واحدهای صنفی تحت پوشش است که در این دوره با پذیرش مسئولیت از سوی جناب حاج غلامحسین حمزه، رسیدگی به شکایات مردم با سرعت بیشتر و فعالانه پیگیری می شود. تا بتوانیم ضمن احقاق حق مردم و اعضای صنف به ارتقاء جایگاه صنف در افکار عمومی و جلب اعتماد ایشان کمک کنیم.

 

فعالیت­های کمیسیون آموزش و ورزش

تقریبا از پنج سال پیش تا کنون که جناب حاج حسن ساده مسئولیت کمیسیون آموزش و ورزش اتحادیه را به عهده گرفته­اند؛ تلاش وافری برای امر آموزش داشته­اند. برگزاری کلاسهای آموزش صنفی قبل از اعطای پروانه کسب یا تمدید آن شامل آموزش موادی از قانون نظام صنفی، تکالیف مالیاتی، توصیه­های حقوقی و بیمه ای و کلاس آموزش کامپیوتر در سطوح مختلف، زبان انگلیسی و برگزاری منظم جام فوتسال شهدای اتحادیه، اردوی کوهنوردی از جمله فعالیت­های است که خوشبختانه اکثراً از سوی اعضا مورد استقبال قرار گرفته است. خصوصا موضوع آموزش صنفی که نیازجدی و الزام قانونی و فوائد زیادی دارد و جام فوتسال که در سطح بسیار بالایی با شور و شوق فراوان برگزار می­شود. البته این بخش نیاز به حمایت و توسعه بیشتری دارد که ان­شاءالله انجام خواهد شد.

استقرارکمیسیون حل اختلاف:

مطابق قانون نظام صنفی کمیسیون حل اختلافات در مواردی که بین همکاران صنفی اختلافی بروز کند بنا به در خواست طرفین ورود پیدا خواهد کرد. در این بخش جناب حاج غلامرضا بخشی زاده با توجه به سابقه طولانی و درایت و سعه صدر قبول زحمت کرده و با استفاده از نظرات مشاور حقوقی اتحادیه ارائه خدمت می کنند. در دوره جدید این کمیسیون در دفتر جداگانه­ای استقرار یافته است.

همکاری با انجمن اسلامی صنف و گروه امداد و بسیج

جناب حاج عزیزالله ایزدی علاوه بر حضور در هیئت مدیره اتحادیه و کمیسیون بازرسی با توجه به فعالیت­ها و زحمات قبلی به عنوان رابط بین اتحادیه و تشکلات فوق الاشاره حضور دارند و در برنامه­های مختلفی که از سوی این تشکلات انجام می­شود؛ ارائه خدمت می­کنند.

بهبود و توسعه فضای اداری اتحادیه و ایجاد سالن اجتماعات

با توجه به کثرت اعضای اتحادیه و تعداد واحدهای اتحادیه، توسعه فضای اداری اتحادیه اجتناب ناپذیر است. اقدام بلند مدت هیئت مدیره تغییر محل فعلی به ساختمانی بزرگتر یا ساخت مجموعه ای در زمین اتحادیه با امکانات مناسب و فضاهای جانبی نظیر: سایت اداری برای پاسخگویی و ارائه تمام خدمات به مراجعین بدون نیاز به تردد بین واحدهای مختلف ، سالن اجتماعات و اختصاص مکان مناسب به سایر واحدهای اتحادیه است. اما برای کوتاه مدت از حیاط و طبقات (همکف، پشت بام) اتحادیه برای ایجاد فضای جدید استفاده شده است. همچنین برای اولین بار لباس سازمانی برای پرسنل اتحادیه تهیه شد.

 

و اما برنامه های آینده

اگر توفیق داشته باشیم، ضمن ادامه فعالیت های ذکر شده باید سازمان اداری اتحادیه را اصلاح و کارآمد تر کنیم. همچنین امر آموزش، ورزش و خدمات رفاهی برای اعضا را توسعه دهیم. از دیگر برنامه هایمان نیز برگزاری سفرهای گروهی برای بازدید از نمایشگاه های خارج از کشور و همچنین برگزاری نمایشگاه در کشورهای همجوار است که نیازمند همکاری و حمایت اعضای محترم است.

در پایان از همکاری اعضای هیئت مدیره که به برخی از فعالیت­هایشان اشاره شد تشکر می­کنم و بر خود لازم می­دانم از حضور دائمی و مسئولانه همه اعضای هیئت مدیره در اتحادیه قدردانی کنم واقعا جای بسی خوشحالی است که در تمامی ساعات کاری اتحادیه و حتی پس از همواره چند نفر از اعضای هیئت مدیره حضور دارند و در جلسات داخلی و بیرون از اتحادیه و سفرهای خارج از شهر شرکت می­کنند. همچنین یادآور می­شوم اعضای هیئت مدیره در هربخش آمادگی پاسخ­گویی به سوالات همکاران محترم را دارند که در شماره­های آینده توضیحات کامل و مبسوطی درباره عملکردهای حال و آینده خواهند داد.

همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادهای راهگشای همکاران هستیم و از درگاه پروردگار توفیق ارائه خدمات به شما عزیزان را درخواست می­کنیم.

علی اکبر بخشی

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد