رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=138

دیدار هیئت مدیره اتحادیه با رئیس اتاق اصناف تهران و ایران

 

 

پس از انتخابات اتاق اصناف ایران و انتخاب علی فاضلی به ریاست آن اولین دیدار هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران صبح روز چهارشنبه ۱۹/۹/۱۳۹۳ در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد.

در این دیدار اعضای هیئت مدیره اتحادیه انتخاب آقای فاضلی را به ریاست هر دو اتاق اصناف کشور (اتاق اصناف تهران و اتاق اصناف ایران) تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت در سمت خطیر کردند.

علی اکبر بخشی رئیس اتحادیه لوازم یدکی تهران با اشاره به اینکه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران به لحاظ تعداد دارندگان پروانه کسب یکی از بزرگترین اتحادیه­های کشور است گفت: صنف لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران در چهار بخش مهم کشور حضور دارد؛ حمل و نقل شهری و جاده­ای، راهسازی، صنعت و معدن که هر کدام به تنهایی اهمیت ویژه داشته و از ارکان توسعه اقتصادی کشور هستند. علی اکبر بخشی افزود تعداد قابل توجهی از اعضای صنف لوازم یدکی علاوه بر فروش قطعات خودرو و ماشین آلات به خاطر تخصص و توانایی و دانش کافی در بخش تولید و واردات قطعات نیز فعال هستند و بسیاری از آنها در حال حاضر از صاحب نام­ترین کارآفرینان کشور به حساب می­آیند. اما متاسفانه به دلایل مختلف دچار مشکلات و چالش­های متعددی شده­اند.

علی اکبر بخشی اصلی ترین مشکل صنف را ورود کالای بی کیفیت، کالاهای تقلبی و بعضا کالای قاچاق دانست و از آقای فاضلی خواست با هماهنگی سازمان­ها و دستگاه­های ذیربط از جمله گمرک، اتاق بازرگانی، سازمان استاندارد، تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف قبل از ورود کالاهای بی کیفیت یا تقلبی یا قاچاق به بازار اقدامات لازم را مبذول دارند. وی با اعلام آمادگی اتحادیه برای هر گونه همکاری با مراجع مسئول گفت: اگر نماینده اتحادیه در مراکز تصمیم گیری حضور داشته باشد یا اینکه هنگام صدور مجوز ورود کالا یا تولید کالا از اتحادیه نیز نظر خواهی شود می­توانیم با توجه به اطلاعات و ارتباط کافی با اعضای درست کار و صاحب دانش و تجربه مانع گسترش و ادامه روند موجود شویم.

در ادامه این دیدار علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران ضمن تشکر از حضور هیئت مدیره اتحادیه بیان داشت خوشبختانه آستانه همکاری­ها و ارتباط اصناف با دولت جدید بسیار بالا و مثبت است بنابراین چنانچه طرح یا پیشنهادی برای حضور در مراکز مورد نظرتان داشته باشید اتاق اصناف موضوع را پیگیری خواهد کرد تا انشاءاله امر سالم سازی بازار که وظیفه­ای صنفی، انسانی و ملی است و آثار مثبت آن به نفع صنوف و مصرف کننده نهایی خواهد بود با سرعت و دقت اجرا شود.

سپس اعضای هیئت مدیره اتحادیه با بیان این مطلب که اتاق اصناف تهران متولی و نماینده تمامی صنوف در دستگاه­های ذیربط و قوای سه گانه است از رئیس اتاق اصناف خواستند در موضوع مالیات و نحوه اجرای قوانین مالیاتی ورود جدی پیدا کنند تا اولا عدالت مالیاتی برقرار شود و ثانیا نحوه برخورد مامورین مالیاتی و اجرای قوانین متناسب با اخلاق اسلامی و احترام به شهروندان صورت پذیرد. که در این خصوص نیز رئیس اتاق اصناف ضمن بیان اقدامات انجام شده گفت اصناف در موضوع مالیات چالش­های متعددی دارند و باید با کارهای کارشناسی و شفاف کردن بازار مطالبات به حق خودشان را مطرح کنند تا انشاءاله به عدالت مالیاتی و احترام متقابل و مشارکت اجتماعی در موضوع مالیات دست یابیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد