رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=160

شرکت آریا تراک

  • جناب آقای رضایی شرکت آریا تراک فعالیت خود را از کی آغاز کرده است؟

 

شرکت آریاتراک در ابتدا تحت عنوان هپکوتک از سال ۱۳۷۳ شروع به کار نمود و در سال ۱۳۸۵ بعد از گذشت بیش از یک دهه فعالیت، با ثبت شرکت بازرگانی آریاتراک فعالیت خود را گسترش داده است.

از سال ۱۳۷۸ شروع به واردات قطعات یدکی نمودیم و در این مدت با اخذ چندین نمایندگی از کشورهای اروپایی و اقیانوسیه نسبت به واردات محصولات این شرکت ها و نیز کالاهای مورد نیاز بازار از شرکت های دیگری که نماینده آنها نبوده ایم، اقدام نمودیم.

 

  • عمده فعالیت شرکت آریاتراک در حال حاضر چیست؟

 

در حال حاضر نیز همانند سابق بنا به نیاز بازار از شرکت هایی که نماینده شان هستیم و نیز بعضی دیگر که فقط مشتری آنها هستیم واردات داریم ولی در نظر داریم که واردات از سایر شرکت ها را متوقف کنیم و فعالیت خود را در خصوص نمایندگی ها بسط و گسترش دهیم.

 

  • منظور شما از توقف واردات از سایر شرکت ها که دارای نمایندگی آنها نمیباشید چیست و چرا به این تصمیم رسیده اید ؟

در واقع به محض ورود کالای جدید به بازار با توجه به اینکه نماینده انحصاری آنها نیستیم با مشخص شدن مارک و کشور سازنده، سایرین اقدام به واردات همان کالا می‌نمایند البته ما از رقابت سالم هیچ واهمه ای نداریم و همیشه رقابت سالم را نیاز یک بازار سالم و کارآمد می دانیم ولی بعضی از افراد سودجو فقط با یک بار واردات از یک شرکت معتبر و در ادامه با واردات از شرکت های دیگر برای همیشه مدعی هستند که محصول شان همان محصول شرکت اولیه می باشد در صورتی که این چنین نیست و در واقع محصول کپی را ارائه می دهند ، از طرفی با توجه به اینکه شرکت سازنده هیچ اطلاعی از بازار ایران ندارد بعد از مدت کوتاهی برند شرکت مربوطه دچار مشکل شده و خواهانی جهت مصرف در بین مصرف کنندگان نخواهد داشت و در واقع واردکنندگانی که از شرکت اصلی اقدام به واردات نموده اند نیز با توجه به عدم رضایت مشتری متضرر می گردند پس بهتر است فقط محصولاتی را وارد نماییم که خودمان نماینده انحصاری آنها هستیم و به محض سواستفاده افراد سودجو بتوانیم وارد عمل شویم و جلوی رقابت ناسالم را بگیریم.

  • شرایط فعلی بازار را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

شرایط بازار لوازم یدکی، حداقل بازاری که ما در آن هستیم و به خوبی آن رامی شناسیم ، خوب نیست البته باز هم تاکید می کنم که منظور بنده کل بازارنیست بلکه عملکرد بعضی از افراد سودجو است که باعث شده اند بازار لوازم یدکی از دیدگاه مصرف کنندگان و مسئولین، بازاری متقلب معرفی گردد.

مثلا همین امروز صبح ۳/۸/۹۳ در مسیر منزل به محل کارم بودم که رادیو مطلبی را تحت این عنوان که ۹۰% قطعات بازار لوازم یدکی تقلبی است مطرح کرد. حال آیا واقعا این چنین است ؟ یعنی افرادی که سالم کار می کنند در بین همکاران ما فقط ۱۰% هستند. قطعا این طور نیست. البته این موضوع باید توسط بزرگان و مسئولین صنف پیگیری گردد تا براحتی اینگونه مطالب ناصحیح در رسانه ی ملی پخش نگردد و صنف لوازم یدکی که یکی از بزرگترین اصناف کشور است و صنعت حمل و نقل جاده ای ، ریلی و پروژه های عمرانی را شامل می گردد زیر سئوال برده نشود.

 

 

  • به نظر شما اتحادیه برای حمایت از اعضا و توسعه فضای کسب و کار صنف یا مقابله با چنین مطالبی چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟اتحادیه در واقع به عنوان یک مرجع قانونی و نیز نماینده ای برای تک تک اعضا وظایف زیادی را عهده دار می باشدکه البته مسئولین اسبق و همچنین هیئت مدیره فعلی در حدامکان با هدف تسریع دررفع مشکلات همکاران تمام تلاش خود را نموده اند ولی به عنوان یکی از کوچکترین اعضای صنف از ایشان خواهشمندم که ترتیبی اتخاذ نمایند تا به واسطه این اقدامات، روش و عملکرد آن دسته قلیل از افراد سودجو که متاسفانه عضو این صنف بزرگ هستند نیز تغییر یابد تا رویکرد این اشخاص که باعث شده اعتبار و عملکرد کل صنف زیر سئوال رود به روندی مناسب و در خور صنف تبدیل گردد.

چند سال پیش تعدادی از اعضا اتحادیه برای برطرف نمودن پاره ای از مشکلات در خصوص جداسازی کالاهای با کیفیت و بی کیفیت اقدام به تاسیس شرکتی نمودند که رسالت این شرکت در واقع فقط ارتقا سطح معلومات عمومی مصرف کنندگان بابت قطعات یدکی از طریق تبلیغات رسانه ای با ثبت هولوگرامی مبنی بر تایید کالاهای با کیفیت در سطح کشور است که البته عدم وجود این هولوگرام در بعضی از کالاها نشان کیفیت پایین آنها نیست بلکه درواقع دارندگان بعضی از کالاهای با کیفیت، خود تمایلی برای استفاده از هولگرام ندارند ولی تلاش کلیه مسئولین صنف بایستی برای بهبود وضعیت صنف و در راستای جلوگیری از بروز هرگونه تقلب باشد و باید راهکاری اتخاذ کرد که کالای با کیفیت و اصالت برای همکاران و مصرف کنندگان قابل شناسایی و تشخیص باشد.

  • ارزیابی شما از نمایشگاه قطعات خودرو و ماشین آلات تهران که در اردیبهشت هر سال توسط اتحادیه برگزار می شود چیست؟

 

در گذشته این نمایشگاه ها بیشتر توسط وزارت بازرگانی برگزار می­شد اما چند سالی است که اتحادیه نیز شرایط مناسب تری برای اعضا فراهم نموده است که انتظار آن میرود در آینده امکانات و فضای اختصاصی بیشتری با صرف هزینه کمتر جهت شرکت اعضا به منظور نیل به اهداف و بازخورد گسترده تر فراهم گردد.

 

  • آیا اتحادیه برای بهبود خدمات به اعضا اقداماتی انجام داده است ؟

جدا از تلاش های پیگیرانه اتحادیه برای کاهش مشکلات اعضای صنف ازجمله بحث منطقی کردن نرخ مالیات تشکر می کنیم. گرچه در سایر امور از جزئیات کار اتحادیه کاملا خبردار نیستم، هم چنین تشکیل شورای مشورتی توسط هیئت مدیره قبلی در منطقه غرب تهران و برگزاری دومین انتخابات این شورا با رای گیری از اعضای منطقه غرب و حمایت هیئت مدیره فعلی کار ارزنده ای است. از مزایای این شورا کم کردن فاصله بین بازار غرب تا مرکز و عضو بودن اعضای بازار غرب در این شورا و آشنایی بیشتر آنها به مشکلات این منطقه می باشد . انتشار مجدد نشریه یدک رسانه می تواند موجب اطلاع رسانی و ارتباط بیشتر اعضا شود.

 

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد