رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=109

نام آوران

 

IMG_1393

 

از قهرمانی کشور تا قهرمانی جهان

سعید خاکسار برای دومین بار از سوی همکارانش به عنوان عضو شورای مشورتی غرب انتخاب شد. این شورا مسئولیت هماهنگی بین همکاران منطقه غرب از خیابان کارگر تا انتهای زرند که عمدتا در رسته ماشین آلات راهسازی و سنگین هستند را به عهده دارد. اما از آنجائیکه سعید خاکسار ورزشکار، آنهم مدال‌آور است بیشتر صحبت‌هایمان با او در خصوص ورزش است.

 

جناب خاکسار از چه زمانی وارد این صنف شدید و چطور؟

در سال ۱۳۶۲ در حالیکه هفده سالم بود به فروشگاه راه یدک آمدم. این فروشگاه پدر و شرکای آنها بود و لوازم کاترپیلار می­فروختند. هشت سال بعد خودم به اتفاق چند نفر از دوستانم فروشگاه تهران کوماتسو را تاسیس کرده و به رسته لوازم موتوری کوماتسو آمدم. چون به نظرم گردش کار در این رسته خیلی بیشتر بود. هفده سال بعد فروشگاه خودم را با عنوان فروشگاه راه­سازان افتتاح کردم. الان شش سال است که فعالیت کسبی را متمرکز در این محل کرده­ام. البته از سال ۷۵ واردات لوازم کوماتسو را شروع کرده­ام.

 

ورزش را از چه زمانی شروع کردید؟

سال ۱۳۵۴ رفتم باشگاه ایزد مهرآباد در رشته تکواندو ثبت‌نام کردم. یازده سال بعد به اردو تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم. در سبک مبارزه‌(کی یوروگی) کار می­کردم و شش سال در اردوی تیم ملی بودم. سال ۱۳۶۶ به مسابقات جهانی کره جنوبی اعزام شدم. پس از دو مسابقه به ورزشکار کشور میزبان با ناداوری باختم.

 

از افتخارات و مدال هایتان بگوئید.

در همه رده­های نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان مدال آورده­ام. مهمترین آنها قهرمانی کشور در سال ۶۳، ۳ بار قهرمانی مسابقات نیروهای مسلح در سال­های ۶۵ تا ۶۷، ۲ بار قهرمانی کشوری با تیم ارتش، قهرمانی کشور در سال ۹۰ و نهایتا قهرمانی جهان در مسابقات کره جنوبی در سال ۱۳۹۳ بود.

 

پس طی بیست سال از قهرمانی کشور به قهرمانی جهان رسیدید؟ موتور محرکه شما در این سال­ها چه بود؟

ورزش خودش محرک و جلو برنده است. من سال‌ها، به دلیل مشکلاتی که در فدراسیون و نحوه مدیریت آن وجود داشت در باشگاه­ها و خانه تمرین می­کردم. چون ورزش انسان را می­سازد. توصیه من به همکاران عزیزم این است که در امر ورزش کوتاهی نکنند. کار روزانه ما پشت میز و با کامپیوتر است در نتیجه کم تحرکی می‌آورد بنابراین تمام کار سوخت و ساز را باید دستگاه گوارش، کبد و کلیه انجام دهد. در حالیکه ورزش می­تواند موجب ورزیدگی عضلات و دفع سموم شده و سوخت و ساز بدن را تنظیم کند. ورزش روحیه و جسم انسان را شاداب و قوی می­کند.

 

از فدراسیون و مشکلات آن گفتید و لزوم توجه به ورزش، پیشنهاد شما چیست؟

یک ورزشکار باید احساس عدالت و حمایت بکند تا بتواند در سطح قهرمانی خوش بدرخشد. چون ورزش قهرمانی یعنی جنگیدن روی مرز، یک قهرمان در میدانی با چند صدم ثانیه عقب می­افتد، یک وزنه­بردار گاهی یک کیلوگرم کم می­آورد. در سایر ورزش­ها هم همین­طور است. اینکه می­بینید برای رفتن یک ورزشکار روی سکو چندین نفر با حمایت یک کشور تلاش می­کنند علتش در نزدیک بودن فاصله­هاست. حالا شما تصور کنید یک ورزشکار که باید خودش را از لحاظ جسمی، خوراک، استراحت، روحی و روانی در بهترین وضع قرار دهد دچار انواع مشکلات باشد. از مسائل پیش پاافتاده مثل تامین لباس تا موضوعات مهمتر مانند رعایت عدالت در انتخاب فرد مناسب برای اعزام به مسابقات توسط فدراسیون و تخصیص امکانات و مربی برای تمرینات. شاید یکی از دلایلی که ما بعضا در مسابقات مهم حتی در سطح جهانی یک ورزشکار بزرگ را می­بینیم که ناباورانه از رقابت­ها حذف می­شود، ریشه در همین مسائل داشته باشد.

اما پیشنهاد من در خصوص امر ورزش که خوشبختانه با توجه به تعداد قابل توجه ورزشکاران رشته­های مختلف در صنف ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد می­توانیم کار را از تشکیل چندین تیم ورزشی در رشته­های مختلف شروع کنیم. در صنف بزرگ لوازم یدکی مربی، سرپرست تیم، بازیکن و علاقمند در همه رشته­ها وجود دارد. بنابراین تشکیل تیم­های ورزشی برای اعضاء و فرزندان ایشان در رده­های سنی مختلف امری سهل‌الوصول است. در پی آن نیز می­توانیم آکادمی در رشته­های مختلف ورزشی، باشگاه و حتی ورزشگاه اختصاصی داشته باشیم. یقینا استقبال و همکاری اعضاء و مدیریت اتحادیه می­تواند فراهم کننده زمینه‌های لازم باشد.

 

شما به عنوان مشوق دیگران در امر ورزش به مربی­گری هم می­پردازید؟

مرحوم پدرم عبدالرضا خاکسار که از پیشکسوتان صنف بود، ورزش را از ارکان اصلی زندگی می­دانست و همیشه ما را در این امر تشویق و حمایت می­کرد. من نیز به تشویق اطرافیان به دنبال ورزش رفتم. فرزندان و همسرم با تشویق من در همین رشته تکواندو وارد شدند و الان فرزندانم دارای دان ۳ و ۴ هستند و همسرم مربی تکواندو است. همچنین برادرانم رسول و ایرج خاکسار در تکواندو جایگاه ویژه­ای دارند و هم اکنون مدیر و سرپرست تیم افتخار آفرین تکواندو راهیان هستند. بنده و همکاران در باشگاه سوخته‌سرایی جنت آباد، باشگاه پیامبر‌(ص) و آکادمی تکواندوی گوهردشت کرج جمعا ۲۴۰ شاگرد داریم. از همه اعضای صنف و فرزندان ایشان که علاقه‌مند به ورزش هستند هم برای ورود دعوت و حمایت می‌کنیم.

 

برای شما عضو گرانقدر صنف و عضو شورای غرب آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون داریم. در پایان اگر مطلبی دارید بفرمائید.

بازهم توصیه می­کنم به ورزش و تحرک جسمی، از پیاده­روی و نرمش گرفته تا تمرینات منظم ورزشی که نیاز واقعی است، اهمیت بیشتری دهید. در اینجا جادارد که از آقای فریدون برقی ملی پوش فوتبال کشورمان که مدتها تمرینات بدنسازی و آمادگی بنده را به عهده داشتند سپاسگذاری کنم و از مدیران باشگاه راهسازان آقایان عباس پایدار و محمود خزایی که با تلاش فراوان طی ۲۲ سال برای حدود ۳۰۰ نفر از اعضای صنف فرصت ورزش فراهم کردند و از هیئت مدیره اتحادیه که از بدو ورودم به استقبال و برگزاری مراسم از بنده تجلیل کردند کمال تشکر را دارم و همچنین از ماهنامه یدک رسانه با مدیریت آقای حسن بشارت نیا که واقعا نمی­دانم چگونه از زحمات بی شائبه ایشان تشکر کنم. امیدوارم همیشه سلامت و سربلند باشید.

 

همزمان با سالروز عید سعید غدیر هیئت تکواندوی استان تهران مراسم تجلیل از پیشکسوتان، خادمان و زحمتکشان تکواندوی استان تهران را برگزار کرد.

این مراسم باحضور جمعی از مسئولان اداره‌کل ورزش‌و‌جوانان استان تهران برگزار شد. در این مراسم سعید خاکسار، مدال آور مسابقات تکواندوی پیشکسوتان کره جنوبی و همینطور برخی از فعالان ورزشی از سوی هیئت مدیره اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل مورد تقدیر قرار گرفتند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد