رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11003

نشست هم اندیشی اتاق های اصناف استان تهران برگزار شد

اتاق اصناف تهران

به گزارش یدکی رسانه به نقل اتاق اصناف تهران؛ نخستین نشست هم اندیشی اتاق های اصناف استان تهران با حضور سردار حسین دینی معاون قرارگاه ثارالله تهران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران، علی توسطی رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران، امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، سرهنگ نعمت کاکاوندی رئیس سازمان بسیح اصناف تهران بزرگ و روسا و اعضای هیئت رئیسه اتاق های اصناف استان تهران به میزبانی اتاق اصناف تهران چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد.

 

رئیس اتاق اصناف تهران در این نشست گفت: مطالبه گری موثر تنها با یک دست شدن صدای اصناف میسر است و بدون همکاری و هم اندیشی نمی توان مسائل مبتلا به اصناف را حل کرد.

 

علی توسطی افزود: اتاق اصناف تهران در راستایی ایجاد پویایی و تحول در اصناف با برگزاری اولین نشست هم اندیشی اتاق های اصناف استان تهران در دوره جدید پیشگام در اتحاد و هم صدایی در اصناف گردیده است و با استمرار این نشست ها شاهد بهره مندی بیشتر از تمامی ظرفیت های اصناف باشیم.

 

توسطی با بیان این که برخی از اقدامات به جای دولت باید در زمان مناسب انجام شود، اظهار داشت: ما به دنبال برداشته شدن موانع اصناف هستیم؛ مسدود شدن حساب های بانکی اصناف به خاطر بالا رفتن گردش مالی در این شرایط مناسب نیست و منجر به مسدود شدن حساب بانکی ۲۳۰۰ واحد در کشور و ۶۰۰ واحد در استان تهران شده است.

 

وی اظهارداشت: برق بازار نیز در روزهای گذشته قطع شده که برای کسب و کار بازاریان مشکل ایجاد شد؛ همچنین در این روز ها سازمان استاندارد برای بررسی باسکول و ترازوی اصناف آمده است که این اقدامات خود منجر به ایجاد التهاب می‌شود و باید در زمان مناسبی این مسایل پیگیری شود.

 

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان این که تعطیلی برخی اصناف در مراکز بورس فروش به منظور اغتشاش نبوده بلکه برای صیانت از اموال شان است، گفت: ۲۲ اتحادیه در منطقه مرکزی شهر و منطقه ۱۲ شهرداری فعال هستند و بازار تهران ۱۱۲ هکتار مساحت، ۶۰هزار واحد صنفی و ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر مراجعه کننده روزانه دارد که نظم و نظام آن طی دهه ها ایجاد شده است، چند نفر محدود به دنبال آن بودند که این نظم را به هم بریزند که به در بسته خوردند.

 

توسطی اظهار داشت: در ارتباط با نا آرامی و التهاب محدود اخیر در بازار تهران نباید اختیار خودمان را به دست کسانی بسپریم که کوته بین هستند و ذهن آنها گرفتار فضای مجازی شده است.

 

وی همچنین افزود در شرایطی که جامعه ملتهب است نباید اداره مالیات متم مالیاتی بکشد و بررسی تراکنش ها را از سال ۹۳ در دستور کار قرار دهد در حالی که مالیات سالهای قبل تسویه شده و نباید قوانین مالیاتی را عطف به ماسبق کرد در حالی که می دانند اصناف در سالهای اخیر با رکود شدید ناشی از کرونا مواجه بوده اند.

 

توسطی همچنین از تشکیل کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان در اتاق اصناف خبر داد و گفت: کسب وکارهای سنتی دچار یک شوک تغییر شده و اگر قرار باشد با همین فرمان پیش برویم راه به جایی نخواهیم برد و از این رو کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان را برای آماده سازی اصناف و حل مشکلات انها و طرح مطالبه و مسایل مبتلابه اصناف با مسئولان ایجاد کرده ایم.

 

وی با بیان این که رویکرد هیئت رئیسه جدید اتاق اصناف تهران کار علمی متکی بر پژوهش و تحقیقات است، گفت: برای این منظور همگرایی اتحادیه ها و اصناف کاری ضروری است.

 

در این نشست قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران و روسا و هیئت رئیسه اتاق های اصناف استان تهران به طرح مسائل اصناف پرداختند و خواستار همدلی بیشتر برای مطالبه گری موثر شدند.

همچنین در این نشست امیرحسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت از تصویب تشکیل مرکز هوشمند سازی اصناف کشور در وزارت صمت خبر داد و گفت: رویکرد ما در وزارت صمت حرکت به سمت استفاده بیشتر از فناوری، کاهش هزینه ها و بهبود محیط کسب و کار برای اصناف است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد