رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=429

انقلاب تمام نمی شود

انقلاب تمام نمی¬شود
استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعار محوری انقلاب اسلامی ایران است. مطالبه مردم ایران دستیابی به تمامی این شعار است. منظور از شعار آرمان و خواسته¬ای است که هر ملتی بر می¬گزیند و ریشه در تاریخ، فرهنگ و هویت ملی آنها دارد.
استقلال امری کیفی است که به تدریج عمق و گستره آن تحقق می¬یابد. استقلال کامل آن است که یک ملت بتواند از منابع زیرزمینی و روی زمینی، سرمایه¬های مادی و معنوی خود بر اساس منافع ملی استفاده کند، میراث تاریخی و هویت خود را بازشناسی و باز تولید کرده و به نسل¬های آینده و دیگر ملل عرضه کند. مستقل بودن یک ملت به معنایی جدایی و بریده شدن از دیگر ملل نیست بلکه داشتن حقوق مساوی، احترام متقابل و قدرت انتخاب و اجرای اراده ملی است. پس تا روزی که ما به تمام معنا به استقلال و تسلط بر منابع و منافع و هویت ملی نرسیده باشیم باید انقلاب را تداوم بخشیم.
اما آزادی که حتما ربط مستقیم و معنا داری با استقلال دارد. مطالبه همیشگی همه انسان¬ها است. هر فردی خواهان آزادی در فکر، عقیده، عمل و ابعاد مختلف زندگی شخصی است. هر فطرت پاک و عقل سلیمی آزادی را حق تک تک افراد جامعه صرف نظر از جنسیت، نژاد و عقیده می¬داند. همه عقلا نیز حد آزادی را مخدوش نشدن آزادی دیگران می¬دانند که حسب مورد با عقل، شرع و قانون معین می¬گردد. هرچه سطح درک و شعور اجتماعی و فرهنگ عمومی بالاتر می¬رود و هرچه تفکر آدمی عمق بیشتری می¬یابد ضرورت آزادی و حدود و روش تحقق آن بیشتر کشف می¬شود. آزادی از جمله %AYjgوق فردی و اجتماعی است که پیش نیازهای زیادی دارد. اگر دانش، قانون، ظرفیت و تجربه لازم وجود نداشته باشد تبدیل به ضد ارزش شده و کیان اجتماع و افراد آن را نابود می¬سازد. پس تا روزی که آزادی در جامعه نهادینه نشده باشد و احساس آزادی عمومیت نیافته باشد باید انقلاب را تداوم بخشیم.
و اما جمهوری اسلامی که بخش جمهوری آن با استقلال و آزادی به تمام معنا تحقق می¬یابد و قسمت دوم یعنی اسلامیت آن با شناخت کامل از اسلام ناب بدون پیرایه و شک و ابهام و قبول عمومی نسبت به ارزش¬های بی بدیل اسلام محقق خواهد شد و البته اسلام، دینی جهانی و همه زمانی است. اگر به اسلام واقعی دست یابیم همه انسان¬های منصف تابع و تسلیم آن خواهند شد چراکه اسلام یعنی آنچه خالق هستی و خالق انسان¬ها به عنوان روش سلوک مادی و سیر معنوی از طریق پیامبر و جانشینان او که تنها مفسران قرآن و شارعین مورد قبول حق تعالی هستند برای زندگی سعادتمندانه عرضه شده است. پس تا به تمام اسلام دست نیافته¬ایم و تمام اسلام به اجرا در نیامده است باید انقلاب را تداوم بخشیم و این نخواهد شد مگر با ظهور امام معصوم علیه السلام. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد