رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=480

شرکت بازرگانی انوار طوبی فلق

سیدرضا موسوی مدیر عامل شرکت بازرگانی انوار طوبی فلق از سال ۲۰۰۸ که برای اولین بار به چین سفر کرد تاکنون توانسته ضمن یادگیری زبان چینی و تاسیس دفتر در چین خدمات بازرگانی به همکاران ارائه کند. نیروی جوانی و شادابی دهه سوم زندگی به او این فرصت را داده است تا خود را برای پذیرفتن سفارشات و همکاری­های بزرگ در زمینه خدمات تجارتی آماده کند.

  • جناب موسوی جایگاه چین به عنوان خودروساز یا قطعه ساز در جهان چیست؟
  • چین در سال ۲۰۱۲ به رتبه بزرگترین کشور تولید کننده خودرو با رکورد ۱۹ میلیون دستگاه دست یافت. در حالیکه قبلا در ساخت قطعات خودرو نیز به رتبه اول دست یافته بود. اما خوب است بدانیم چینی­ها این راه را طی حدود ۳ دهه طی کرده­اند. بطوریکه از ۱۴۵ هزار دستگاه در سال ۱۹۷۸ به ۱۳۰ برابر آن یعنی ۱۹ میلیون دستگاه رسیده­اند. شاید چنین رشدی در جهان بی سابقه باشد. نکته دیگر این است که صنعت خودرو نقش ستون فقرات یا محرک اصلی در اقتصاد چین را بازی می­کند. از صنایع مادر مثل فولادسازی گرفته تا صنایع پتروشیمی و نساجی به صنعت خودرو کمک می­کنند.
  • بنابراین آینده صنعت خودرو بیشتر چینی خواهد بود؟
  • به نظر من قطعا چنین است. شما در چین تقریباً تمامی برندهای خودرو را می­بینید و این در حالیست که صاحبان برند ترجیح داده­اند از تولید قطعه گرفته تا مونتاژ را در خاک چین انجام دهند مگر در بعضی قطعات و مدل­ها.
  • کار شما چیست؟

 

  • شرکت ما خدمات بازرگانی ارائه می­کند. از مرحله مطالعات بازار و پیدا کردن کالا یا تولید کننده مناسب تا نظارت بر تولید، بسته بندی، بارگیری، ارسال و ترخیص. این خدمات را هم برای وارد کنندگان از چین و هم به صادر کنندگان به چین انجام می­دهیم.

 

 

  • انجام خدمات مذکور از سوی شما چه مزیتی برای بازرگانان دارد؟

 

  • چین کشور بزرگی است و تقریبا صنایع و کارخانه­های تولید در سراسر چین پراکنده هستند. البته در نقاطی تمرکز بیشتری وجود دارد. از طرفی شرکت­های واسطه­ای در چین بسیار فعال و متعدد هستند و اغلب خود را به عنوان شرکت تولید کننده اصلی جا می­زنند. حتی شما را به کارخانه می­برند و صورت سازی می­کنند که واقعاً تصور خریدار این است که مستقیماً خرید می­کند، اما در واقع چنین نیست. گذشته از این موضوع پس از انتخاب کالا و کارخانه تولید کننده، در مرحله انجام سفارش و تولید کالا ما به نمایندگی از سفارش دهنده نظارت می­کنیم. قبل و بعد از بسته بندی کالا، شرایط محل را بررسی و تایید می­کنیم. اگر کسی بخواهد برای همه این موارد خودش سفر کند و کار را پیگیری نماید مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است و مشکل زبان هم وجود دارد. اما بنده و همکارانمان با هزینه­ای بسیار مناسب و با ارائه مستندات در تمامی مراحل کنار سفارش دهنده هستیم و کالای او را در انبار به او تحویل می­دهیم.

 

 

  • برای مطالعات بازار و پیدا کردن کالا یا تولید کننده مناسب نیاز به تخصص بخشی وجود دارد. در این زمینه آیا شما سابقه و تخصص لازم را دارا هستید؟

 

  • پدر بنده سالها از کسبه لوازم یدکی در چراغ برق بوده­اند و خودم نیز پروانه کسب از اتحادیه لوازم یدکی دارم. اما چون سالها برای صنوف مختلف کار خدمات بازرگانی انجام داده­ام و از طرفی به زبان چینی مسلط هستم و در شهر ایوو دفتر دارم، بخش عمده کارم را به خدمات بازرگانی به علاقمندان به واردات از چین اختصاص داده­ام و سابقه و تخصص لازم را پیدا کرده­ام. البته ما همواره در تماس مستقیم و برخط (آنلاین) با مشتریان هستیم و مواردی که نیاز به استعلام باشد را می­پرسیم.

 

 

  • چرا محل دفترتان را در شهر ایوو انتخاب کرده­اید؟

 

  • دولت چین شهر ایوو در استان جیجیانگ را قطب تجارت و صنعت چین قرار داده است. در این شهر نمایشگاه دائمی همه محصولات دایر است (فوتیَن) و کارخانجات و شرکت­های بسیار بزرگی در این شهر و اطراف آن حضور دارند لذا ما این شهر را انتخاب کرده­ایم.

 

 

  • به عنوان آخرین سوال چقدر به مشتری مداری پایبند هستید؟

 

  • واقعاً جلب اعتماد مشتری و رضایت اوست که ادامه کار ما را تضمین می­کند ما با مشتریان با احترام و محبت برخورد می­کنیم. واقعاً پس از مدتی دوست و رفیق می­شویم چراکه اصل اعتماد و حفظ اسرار، اولین پایه دوام تجارت و روابط تجاری است. بنابراین ما طی قرارداد و توافق بر روی کلیات و جزئیات عمل می­کنیم و در هر مرحله مشتری را در جریان روند اقدامات و اتفاقات قرار می­دهیم. همه اطلاعاتی که باعث اطمینان خاطر وی باشد در اختیارش قرار می­دهیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد