رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=419

نشست خبری رئیس واعضای شورای برگزاری نمایشگاه لوازم یدکی ۱۳۹۴

سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو وماشین آلات تهران

اردیبهشت ۱۳۹۴

تهران هتل المپیک

 

 

اهداف راهبردی

۱- ارتقاء جایگاه صنف در سراسر کشور و بهبود فضا ی کسب وکار

۲- همگرایی اعضاء صنف در سراسر کشور

۳- ایجاد ارتباط موثر با صنوف همگن و اتحادیه های شهرستان ها

۴- ایجاد ارتباط موثر با تولید کنندگان و نمایندگان رسمی برندهای معتبر لوازم یدکی

۵- ایجاد ارتباط موثر با خودرو سازان و وارد کنندگان خودرو

۶- ایجاد فرصت برای معرفی توانمندی­های بازرگانان و وارد کنندگان کالاهای مرغوب و با کیفیت

۷- ایجاد فرصت برای معرفی کالاهای تولید کنندگان داخلی

۸- ارتقاء دانش عمومی اعضاءو ایجاد فرصت آموزش برای اعضاء در موضوعات تخصصی و کسب مهارت­های کسبی

۹- ایجاد ارتباط بین صنف ومصرف کنندگان نهایی

۱۰- ایجاد ارتباط موثر و هدایت زنجیره تامین قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات

۱۱- هم­اندیشی و برقراری گفتمان در مقوله اخلاق حرفه­ای

۱۲- برقراری گفتمان شناخت مزیت نسبی (تولید داخلی قطعات – ضرورت واردات قطعه)

۱۳- تاکید و جلب توجه فعالان رنجیره تامین به استانداردهای اجباری، ملی یا جهانی قطعات یدکی و هویت شناسی قطعات

۱۴- برگزاری نمایشگاه با نزدیک شدن هرچه بیشتر به استانداردها و معیارهای جهانی نمایشگاهی

شورای برگزاری:

به نیابت از هیئت مدیره اتحادیه مسئولیت سیاست­گذاری ، تدوین آئین نامه­ها و انتخاب راهکارهای را به عهده دارد.

اعضای شورا متشکل از خبرگان صنف و کارشناسان برگزاری نمایشگاه هستند. دربین ایشان تولید کننده، بازرگان، نماینده برندهای معتبر داخلی و خارجی در رسته های مختلف حضور دارند.

جلسات شورا با حضور هفت نفر رسمیت دارد. اعضای شورا یک نفر را از میان خود به عنوان رئیس شورا، یک نفر دبیر شورا، یک نفر را به عنوان خزانه دار و یک نفر را به عنوان مدیر اجرایی به شرح زیر انتخاب نموده اند.

  • علی اکبر بخشی ، رئیس شورا (رئیس اتحادیه)
  • سید مهدی کاظمی، خزانه دار (نایب رئیس اول اتحادیه و مسئول روابط عمومی)
  • محمدرضا ملاکی، دبیر شورا
  • حسن بشارت نیا، مدیر اجراییچارچوب­های نمایشگاه۱- مقررات شرکت در نمایشگاه توسط شورای برگزاری تدوین شد.۲- شرکت در نمایشگاه برای تولید کنندگان؛ نمایندگان رسمی یا مجاز برندهای داخلی یا خارجی ، توزیع کنندگان و ارائه دهندگان خدمات فنی، تعمیرگاهی، مهندسی و امثال آن در حوزه قطعات انواع خودرو و ماشین آلات بلا مانع است.

    ۳- مدارک متقاضیان و عنداللزوم نمونه اجناس توسط شورای برگزاری بررسی و تایید خواهد شد.

    ۴- نمایشگاه در فضای به وسعت ۴۵۰۰ متر و با حضور نزدیک به ۱۴۰ غرفه دار طی چهار روز از ۹ الی ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شدو

    ۵- همزمان با برگزاری نمایشگاه همایش سالانه روسای اتحادیه های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

    ۶- در این نمایشگاه از ۱۰ نفر از نام آوران صنف در زمینه های علمی، ورزشی، هنری و فرهنگی تقدیر خواهد شد.

    ۷- مخترعین، تولیدکنندگان برتر و غرفه داران برتر نیز معرفی خواهند شد.

    ۸- در این نمایشگاه از ۱۰ نفر از پیش کسوتان و ایثارگران صنف نیز تقدیر خواهد شد.

    ۹- مراسم افتتاحیه ساعت ۱۰ صبح در تالار هتل المپیک تهران با حضور مهمانان و غرفه داران و مقام افتتاح کننده برگزار خواهدشد. در مراسم افتتاحیه مقامات دولتی ، صنفی، نمایندگان مجلس (وزرات صنعت معدن تجارت، اتاق اصناف تهران و ایران ، روسای اتحادیه های تهران) حضور خواهند داشت. همچنین اعضای هیئت مدیره اتحادیه های همگن تهران و اعضای هیئت مدیره اتحادیه های لوازم یدکی استان تهران و البزر و اعضای هیئت مدیره اتحادیه های مراکز استانها و روسا اتحادیه های سایر شهرستانها حضور خواهند داشت.

    ۱۰- ساعت برگزاری:  ۱۰ صبح تا ۱۷ بعداز ظهر است.

    ۱۱- برای بازدید از نمایشگاه و اطلاع رسانی برنامه های جانبی از ده هزار نفر از فروشندگان لوازم یدکی در سراسر کشور مستقیماً دعوت خواهد شد.

 د- تقویم اجرایی نمایشگاه

۱  – انتشار فراخوان                                         ۱/۹/۱۳۹۳

۲- آغاز ثبت نام                                              ۱۵/۹/۱۳۹۳

۳- آخرین مهلت شرکت در نمایشگاه              ۳۰/۱۱/۱۳۹۳

۶- افتتاح نمایشگاه                                        ۹/۲/۱۳۹۴

۷- همایش سراسری اتحادیه ها                    ۹/۲/۱۳۹۴

۸- سمینارها، کارگاه­های آموزشی و جلسات روی نمایی محصولات

(از بعداز ظهر سه شنبه ۸/۲/ تا بعداز ظهر شنبه ۱۲/۲/۱۳۹۴ در دو نوبت صبح و بعداز ظهر)

۹- همایش سالانه صنف (اختتامیه)               ۱۲/۲/۱۳۹۳

شرکت در نمایشگاه برای دارندگان:

  • پروانه کسب
  • صاحبان شرکت های مربوط به قطعات خودرو (برای اشخاص حقوقی)
  • مدارک نمایندگی برای نمایندگان انحصاری یا رسمی (مجاز)
  • پروانه بهره برداری یا جواز صنعتی یا پروانه تولید (برای تولید کنندگان)

 

 

 

اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل

و ماشین آلات تهران

  • اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران در سال ۱۳۵۱ تأسیس شد.
  • در این اتحادیه هم اکنون ۷۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر در رسته­های مختلف شامل قطعات انواع خودروهای سواری، نیمه سنگین، سنگین و ماشین آلات راهسازی هستند.
  • اتحادیه صنف لوازم یدکی تهران با سایر اتحادیه­های همگن خودرویی در تهران و شهرستان­ها تعامل داشته و هر سال همایش سالانه روسای اتحادیه­های لوازم یدکی و همگن را همزمان با نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو برگزار می­کند.
  • اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران دارای تشکلات اقماری و خدمات رفاهی برای اعضای خود به شرح زیر است:
  • نشریه «یدک رسانه» به صورت ماهنامه با تیراژ ۵۰۰۰ نسخه و توزیع رایگان سراسری بنا به درخواست متقاضیان
  • تعاونی اعتبار: مخصوص اعضای صنف
  • بیمه تکمیلی: مخصوص اعضای صنف و خانواده­ها و کارمندان ایشان
  • شورای مشورتی غرب: با توجه به کثرت و تمرکز برخی از اعضای اتحادیه در منطقه غرب تهران دفتر در آن منطقه با نام دفتر غرب تشکیل شده است و شورایی متشکل از فروشندگان قطعات ماشین آلات راهسازی با انتخاب اعضای آن منطقه به صورت مشورتی به هیئت مدیره اتحادیه کمک می­کند.
  • واحد مشاوره: دارای مشاورین مالیاتی، بیمه­ای، حقوقی
  • کمیسیون رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان از اعضای اتحادیه

کمیسیون رسیدگی به شکایات به تخلفات صنفی بنابر شکایت مشتریان در خصوص کالای نامرغوب یا گرانفروشی رسیدگی می­کند. موضوع کالای نامرغوب یکی از معضلات واحدهای صنفی است که متاسفانه به دلیل ورود کالاهای بدون مارک و نشان تجاری یا مشخصات کارخانه تولید کننده و شرکت سازنده و همچنین تولید این گونه محصولات در داخل کشور بوجود آمده است.

تقاضای اتحادیه از وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که جلوی ورود هر نوع کالایی که روی خود کالا یا بسته بندی آن نام کشور سازنده، مشخصات فنی، نام کارخانه و نام برند (نام و نشان تجاری) درج نشده

است به کشور را بگیرد. همچنین تولید کنندگان داخلی را ملزم به درج مشخصات مزبور نمایند. بدیهی است در این صورت امکان پی گیری و مقابله با کالای نامرغوب یا تقلبی فراهم خواهد شد.

  • کمیسیون حل اختلاف بین اعضای اتحادیه
  • کمیسیون بازرسی برای نظارت بر واحدهای صنفی

اهم وظایف بازرسان اتحادیه شامل بررسی و اخطار به واحدهای بدون پروانه کسب است. همچنین در موارد زیر نیز تذکر و اخطار داده می­شود:

الف- تداخل صنفی: فروش کالاهایی که خارج شمول پروانه کسب باشد.

ب- عدم درج قیمت

ج- عدم نصب پروانه کسب در معرض دید مشتریان

د- عدم صدور فاکتور فروش

ه- عدم نصب صندوق مکانیزه فروش از آغاز سال ۱۳۹۴

    • کمیسیون شوراها که بر عملکرد شورای پاساژهای اتحادیه نظارت می­کند.
    • کمیسیون آموزش و ورزش که به امور آموزش اعضاء مبادرت کرده و جام فوتسال شهدای اتحادیه را سالانه برگزار می­کند.
    • گروه امداد صنف و موسسه مدینه الزهراء: به خانواده­های نیازمند ایتام رسیدگی می­کند و تاکنون ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است و ۵۰ مدرسه در سراسر کشور احداث نموده است. این گروه همچنین چند درمانگاه و بیمارستان احداث یا بازسازی یا مشارکت در توسعه نموده است.
    • بسیج و انجمن اسلامی صنف: به طور منظم جلسات هفتگی در مسجد اکباتان برگزار نموده و در تمامی اعیاد ملی، انقلابی و مذهبی و همچنین ولادات ائمه علیهم السلام و شهادات برنامه­های خاص اجرا می­کند.
    • اتحادیه تشکلی مردم نهاد است که بر اساس قانون نظام صنفی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می­شود.
    • در تهران ۱۳۷ اتحادیه صنفی وجود دارد که همگی زیر نظر اتاق اصناف تهران هستند.

وظایف و اختیارات اتحادیه­ها بسیار محدود و اغلب نظارتی است.

  • اتحادیه­هایی که به بخش توزیع و در خصوص کالاهای غیر اساسی فعالیت می­کنند نمی­توانند در امور کسبی و قیمت گذاری دخالت کنند.
  • رسیدگی به شکایات در صورتی که طرفین به حکمیت اتحادیه تمکین کنند وجاهت قانونی دارد. و الّا باید به مراجع دیگری از جمله وزارت صنعت معدن تجارت یا دادگستری مراجعه شود.
  • اتحادیه فقط در صورت نداشتن پروانه کسب معتبر یا تداخل صنفی می­توانند با تشریفات طولانی ذیل مواد ۲۷ و ۲۸ درخواست پلمپ واحد صنفی را نمایند.

 

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد