رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=535

سالی که نگذشت…

علی اکبر بخشی

سال ۱۳۹۳ با تمام فراز و نشیب ها، غم و شادی ها و مشکلاتش گذشت ولی آثارش نمی گذرد. عواقب اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، چه فردی و چه اجتماعی پابرجا و ماندگار خواهد بود، چه خوب و چه بد نمی گذرد. اما نگاه باید به مقابل ، به آینده، به روشنایی باشد؛ همانطور که مولایمان علی (علیه السلام) می فرماید: دل خود را بر اندوه آنچه از دست رفته و گذشته است مشغول مساز تا تو را از آنچه خواهد آمد، غافل نسازد و باز ندارد.

به هر حال بیان آنچه انجام شده است برای آگاهی همکاران و دوستان عزیز لازم است.

یکسال تلاش شد تا رونق و توسعه بوجود آید و موانع حذف شود، در این مسیر برنامه ریزی کوتاه،میان و بلند مدت هم مد نظر بود.

اعضای هیئت مدیره امیدوارند رفاه و صمیمیت بین دوستان افزوده شده باشد و ما سربلند شده باشیم. در این سال جلسات متعددی با اعضا داشتیم، همفکری و نظرخواهی شد، هر بار مسائل مختلفی مطرح می شد که وظیفه ای بر دوش ما می نهاد. بارها از کارشناسان و نخبگان دعوت بعمل آمد و از ایشان مشاوره های ارزشمندی دریافت گردید که بخش های مختلف اتحادیه این موارد را در امور مختلف ترتیب اثر دادند. بنابر وظیفه پیگیر معضلات صنف همچون مالیات و ارزش افزوده و… در ارگان ها بودیم، جلسات مختلفی ترتیب دادیم، چانه زنی شد و هر جا به مانعی برخورد می کردیم به شیوه ای از آن گذشتیم. ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت رسیدگی به برخی امور و حل و فصل مناقشات ( اتحادیه و سازمان ها) استفاده شد، تا هرچه سریعتر و بهتر از معضلات عبور کنیم.

هرجا دانش، تلاش و دلسوزی کافی وجود داشت و دوستان منصفانه واکنش نشان دادند موفقیت حاصل شد ولیکن همیشه در کار اجرائی موفقیت صد در صدی نیست و شکست جزئی از کار است؛ که به گفته ارزشمند ناپلئون : وقتی با شکست روبرو می ‌شوی آن را به عنوان نشانه ای بپذیر که برنامه هایت کامل نبوده اند، سپس از نو برنامه ریزی کن و دوباره به سوی هدف حرکت کن.

شکست را نباید نفی کرد بلکه باید درس گرفت و اگر روش غلطی در کار بوده یا تلاش کافی صورت نگرفته باید عذر خواست و اصلاح کرد. البته باید خاطر نشان کرد همیشه عوامل عدم موفقیت داخلی نبوده و گاهی سهل انگاری، بی انصافی و بی اعتمادی دیگران هم نقش پررنگی در به ثمر نرسیدن اهداف دارند. این حقیقتی است که هیچگاه شرایط کاملا ایده آل نخواهد بود. حتی اگر فرصتی رخ دهد و همه چیز دلخواه باشد مثلا فرض کنید اختلافات از بین برود، باران ببارد، سدها پر هوا مطبوع شود، مذاکرات به نتیجه برسد و دیوار تحریم ها ترک بردارد، مشکل ارزی نداشته باشیم و… باز هم اگر تلاش و برنامه منسجمی در کار نباشد قطعا فرصتها به نوبه خود تهدید زا میشود و شرایط کمکی نخواهد کرد.

در راستای ارتقای سطح ارتباط بین اعضا، ماهنامه یدکی رسانه (، تریبونی برای اتحادیه و اعضا) منتشر شد. نشریه ای که امید است بتواند بخشی از اقدامات و تلاش های واحد های اقماری اتحادیه که همواره در راستای تعالی مجموعه و رفع مشکلات از هیچ زحمتی دریغ نمی کنند را منعکس کند. از دیگر اهداف انتشار یدکی رسانه رشد و توسعه سطح علمی و آموزشی مخاطبان عزیز است که با حمایت و پشتیبانی دوستان و برندها این مهم دست یافتنی است.

ان شاا… در سال آینده با یاری حضرت حق و تلاش بیشتر به موفقیت های بیشتر و چشمگیر تری رخ دهد و اثرات نا ملایمات سالجاری هم بگذرد.

در پایان برای همه همکاران، دوستان و اعضای محترم سالی خوش و پر برکت همراه با سلامتی و عافیت آرزو مندم و به امید خدا با همدلی و پشتکار شرایط بهتری بوجود بیاید.

عشق می ورزم و امید که این فن شریف

چو هنرهای دگر موجب حرمان نشود

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد