رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1763

ایران قطب مهندسی قطعه سازی و خودروسازی می شود

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو بر ضرورت تعامل با صنعت خودروسازی جهانی تاکید کرد و گفت :‌ برای صدور یک میلیون خودرو ایرانی در افق سال ۱۴۰۴ باید به اخرین فناوری ها و دانش جهانی این صنعت مجهز شویم.

محمدرضا نجفی منش اظهار داشت : خودرویی که قرار است صادر شود باید کیفیت جهان تراز داشته باشد و نمی توان خودروهای نسل گذشته را تولید و صادر کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو از افزایش ۵۶ درصدی تولید خودرو در یک سال گذشته خبر داد و افزود : ظرفیت و مزیت بازار داخلی و منطقه ای ایران مورد توجه خودروسازان خارجی است و حتی یک خوروسازی بزرگ اعلام کرده است می خواهد ایران را به کانون مهندسی و طراحی تولید خود تبدیل کند.

نجفی منش همچنین بر ضرورت بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد و گفت : قلب تپنده هر نوع برنامه و طرح توسعه و پیشرفتی همان فضای مطلوب کسب و کار است و اگر قانون فضای کسب و کار و قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به خوبی اجرایی شود تا ۸۰ درصد هم مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از ماشین آلات قطعه سازان قدیمی است اما تعدادی از قطعه سازان خودرو با سرمایه گذاری خود ماشین آلات جدیدی را به خطوط تولید خود اضافه کردند و باید وارد زنجیره جهانی خودروسازان شویم تا به اهداف سند چشم انداز بیست ساله توسعه جمهوری اسلامی در افق سال ۱۴۰۴ برسیم.

نجفی منش گفت: ساخت خودرو با همکاری طرف های خارجی در داخل مد نظر است و باید نظام قیمت گذاری خودرو هم آزاد شود تا دلالان و واسطه ها نتوانند قیمت های حاشیه ای را به نفع خود مدیریت کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو همچنین گفت : اگر دولت خودرو را قیمت گذاری کند به نفع دلال ها خواهد بود.

نجفی منش گفت: در افق ۱۴۰۴ صادرات یک میلیون خودرو و ۶ میلیارد دلار قطعه پیش بینی شده است که باید الزامات آن فراهم شود و ورود به زنجیره جهانی تولید قطعه و خودروسازی می تواند به ما کمک کند و رقابت با ورود خودروسازان خارجی کمک خواهد کرد کیفیت تولیدات داخلی ارتقاء یابد و مردم و مشتریان هم به خودروهای روز دنیا دسترسی داشته باشند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد