موسسه JD.powers آسیا و اقیانوسیه اخیرا نتیجه تحقیقات رضایتمندی فروش را در سال ۲۰۱۴ اعلام نمود که در این گزارش شرکت چری با عملکرد بسیار عالی در مقایسه با شرکتهای بزرگی چون فولکس واگن ، مزدا و هندا و کسب نمره ۶۲۹ دست یافت که نشان از صعود ۲۹ پله ایی این برند در مقایسه با سال قبل دارد.
شایان ذکر است کهJD powers یک موسسه معتبر آمریکایی در زمینه مشاوره بازار و رتبه بندی کیفی برندهای خودروسازی در دنیا می باشد.
در این پروژه که در کشور چین صورت پذیرفت این شرکت ۵ اصل مهم در رضایت مشتریان و نحوه فروش را که شامل تجربه خرید،مدیران فروش ، امکانات نمایندگان، مراحل فروش و مراحل تحویل خودرو مورد بررسی قرار گرفت.
این نظر سنجی از ۶۹ برند خودروسازی که در ۵۱ شهر چین فعالیت داشته اند به عمل آمده و نکته جالب آن این است که این برندهای شرکت کننده در نظرسنجی اتومبیلهای آلمانی ، آمریکایی ، کره ایی و ژاپنی بوده اند.
در این نظر سنجی برند چری در جایگاه بالاتری در مقایسه با شرکتهایی که جوینت ونچر هستند با برندهایی چون هندا و فولکس واگن قرار می گیرد. و این امتیاز برای سومین سال متوالی چری را در جایگاه ممتاز و بالایی قرار داده است که در فاصله کمی با شرکت های آلمانی و ژاپنی قرار دارد.
نتیجه شگرف بدست آمده در این ارزیابی برای چری مربوط به ثبات در سیستم فروش این شرکت بوده است به طوری که هوانگ هواچینگ ، مدیر ارشد مارکتینگ چری در بسیاری از مصاحبه های خود تاکید کرده که سیستم مارکتینگ چری متمرکز بر توسعه رضایتمندی مشتریان بوده است.
چری در سالهای اخیر با تمرکز بر رضایتمندی مشتریان موفق به اجرای درست در روند فروش و خدمات محصولات خود گردیده است و با بررسی بازار و تحقیق از مشتریان و نیازها و خواسته های آنان و آگاهی دادن به مشتریان موفق به ایجاد یک دستاورد بزرگ در زمینه رضایت مشتریان از محصول و خدمات خود گردیده است.
شرکت چری با توجه به توسعه چشمگیر محصولات و کیفیت آنها در سالهای اخیر توجه ویژه ایی را نیز به شبکه نمایندگی های خود چه در بازار داخلی و چه در بازارهای صادراتی داشته است و این شرکت مقوله مشتری مداری را سرلوحه پیشرفت و حرکت خود در سالهای اخیر برای رسیدن به جایگاه یک خودروساز معتبر جهانی قرار داده است