رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1757

یکپارچه سازی مراکز معاینه فنی تا پایان شهریور

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور با بیان اینکه کلانشهرهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز و البرز برای صدور معاینه فنی مستقل عمل می‌کنند ، گفت : حدود ۵۰ درصد از گواهی‌های معاینه فنی در این ۶ کلانشهر صادر می‌شود و تا پایان شهریور این مراکز به سامانه سراسری متصل می‌شوند.

سید مهدی یدی همدانی اظهار داشت : هیئت وزیران در سال گذشته دو مصوبه داشت که در هر دو مصوبه بر ایجاد سامانه یکپارچه صدور گواهی معاینه فنی تاکید و وزارت کشور نیز مسئول پیگیری این مسئله شد.

نماینده وزارت کشور در کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور دستگاه‌های همکار و سازمان حفاظت از محیط زیست ؛ دستگاه های ناظر برای راه‌اندازی این سامانه یکپارچه صدور گواهی معاینه فنی هستند ، افزود: در ماه‌های گذشته مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور اقدامات خوبی برای ایجاد سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران انجام داد و ساختار اصلی این سامانه آماده شداما برای اینکه این سامانه در تمام کشور عملیاتی شود با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو برای راه‌اندازی سامانه یکپارچه صدور معاینه فنی گفت : راه‌اندازی این سامانه نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است؛ نیروی انتظامی باید اطلاعات خودروها را در اختیار وزارت کشور قرار دهد؛ همچنین سامانه وزارت راه و شهرسازی برای معاینه فنی خودروهای سنگین به سامانه وزارت کشور متصل شود و در این سامانه، گواهی معاینه فنی برای خودرهای سبک و سنگین در قالب یک سامانه صادر شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور همکاری شهرداری‌ها را از دیگر الزامات برای راه‌اندازی سامانه یکپارچه مراکز معاینه فنی اعلام کرد و اظهار داشت : بیش از ۴۵۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در کشور وجود دارد که ۳۸۶ مرکز به سامانه یکپارچه وزارت کشور متصل است اما مراکز معاینه فنی ۶ کلانشهر هنوز نپذیرفتند که به این سامانه متصل شوند و به این علت که سال‌ها با سامانه‌ای فعالیت کردند که مدیریت آن بر عهده خودشان بوده است ، علاقه مند به ارتباط با یک سامانه ملی و سراسری نیستند.

نماینده وزارت کشور در کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه به جز ۶ کلانشهر تمام مراکز معاینه فنی به سامانه یکپارچه صدور مراکز معاینه فنی متصل هستند ، گفت : یکپارچه سازی انجام شده است اما برخی اقدامات و فعالیت‌ها به صورت دستی در این مراکز انجام می شود که در گام بعدی یک میان افزار طراحی خواهد شد.

این میان افزار واسطه‌ای بین سامانه ملی و نرم‌افزارهای مراکز معاینه فنی است و در این صورت تمامی فعالیت‌هایی که در مراکز معاینه فنی به صورت دستی انجام می شود مکانیزه خواهد شد که تلاش می کنیم تا پایان شهریور این میان افزار را تهیه کنیم و مراکز معاینه فنی این کلانشهرها به سامانه یکپارچه متصل می‌شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد