رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1416

بررسی دو سناریوی ترافیکی برای تونل امیرکبیر

معاون شهردار تهران گفت: اگر برخی مدعی هستند که تونل امیرکبیر هنوز نتوانسته به عملکرد واقعی خود دست پیدا کند به این دلیل است که هنوز بخش هایی از این تونل به ویژه در محدوده خیابان کرمان و آهنگ به دلیل تعریض این دو خیابان کامل نشده که با تکمیل این محدوده می توان انتظار داشت عملکرد واقعی این تونل در تهران خود را نشان دهد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به برگزاری جلساتی با کمیسیون عمران شورا و معاونت فنی و عمران شهرداری تهران در خصوص تعیین تکلیف ترافیکی تونل امیر کبیر اظهار کرد: براساس این جلسات دو سناریوی ترافیکی را درخصوص این تونل در حال بررسی و مطالعه هستیم. یک سناریو تکمیل نیمه جنوبی این تونل برای حرکت رفت و برگشت خودروهاست و سناریو بعدی تغییر جهت خیابان های ری و امیر کبیر(شهید دیلمان) به صورت شرقی- غربی است تا جذابیت های سفر در این منطقه و تونل امیر کبیر افزیش پیدا کند. تشکری هاشمی در توضیح تغییر جهت ترافیکی خیابان امیرکبیر توضیح داد: باید خودروها بتوانند از خیابان مصطفی خمینی به صورت مستقیم از غرب به شرق وارد خیابان امیر کبیر شوند. اکنون جهت این خیابان به صورت شمالی جنوبی است. در صورت تغییر سیکل حرکتی این خیابان خودروها با یک چپگرد به راحتی وارد تونل امیر کبیر می شوند. معاون شهردار تهران با بیان اینکه اکنون توسط مرکز کنترل ترافیکی تونل امیرکبیر به صورت روزانه عبور ۱۰۰۰خودرو ثبت می شود، بیان کرد: یکی از مسائلی که منتقدان باید به آن توجه کنند این است که بار ترافیکی این تونل به زمان کار و فعالیت محدوده بازار نیز وابسته است. امکان دارد که زمانی وارد تونل شویم که خودرو کمتری از داخل آن عبور می کنند و این بدان معنا نیست که تونل امیر کبیر کارآیی لازم را ندارد بلکه امکان دارد ساعات اوج شلوغی کار و فعالیت در این محدوده گذشته است.

منبع: خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد