رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1691

بیانیۀ سومین نمایشگاه تخصصی

بیانیۀ سومین نمایشگاه تخصصی

«بسم الله الرحمن الرحیم»

خداوند حکیم را شاکریم که توفیق برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران را نصیبمان فرمود. آن هم در روزهای با فضیلت ماه رجب و همزمان با ولادت با سعادت امیر المومنین حضرت علی علیه السلام.

امروز کشور عزیز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند تدبیر و فعالیت‌ها و برنامه‌های بلند‌ مدت، حساب‌شده و هماهنگ است. ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور در ابعاد مختلف مدیران و مسئولین ارشد را ملزم به طراحی، راهبری و حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای و پایدار می‌کند. در این میان صنف بزرگ فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات که حلقۀ اتصال مبداء و مقصد زنجیرۀ تأمین و توزیع قطعات یدکی است و به عنوان صنفی بین بخشی که از حمل و نقل، عمران، معدن تا صنایع کوچک و بزرگ را کم و بیش پشتیبانی می کند مسئولیت بزرگ و خطیری به عهده دارد.

شورای برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران تأکید دارد که از ظرفیت تولیدی داخل کشور حداکثر بهره برداری صورت گیرد که این امرمنتج به آثار با ارزشی همچون بومی شدن فن آوری‌ها، بهره‌مندی از ذخایر بزرگ معدنی و نفتی و جلوگیری از خام فروشی، اشتغال زایی، افزایش صادرات کالای ساخته شده و نهایتاً به کارگیری سرمایۀ ایرانی در داخل کشور خواهد شد. در همین حال واردات و بازرگانی در خصوص قطعات یدکی را امر مهمی میداند که باید هوشمندانه از آن در جهت حفظ سرمایۀ ملی بهره برد. توجه به مزیت نسبی و آمایش سرزمینی، روشنگر مرز ظریف تعادل و توازن در تولید و واردات است. مضاف بر این که دانش و بینش بازرگانان ایرانی تخصص ارزشمند و قابل توجهی است که میتواند ایران را مرکز بازرگانی و صادرات مجدد در منطقه نماید. لذا شورای برگزاری نمایشگاه با توجه به نکات پیش گفته و اهداف راهبردی نمایشگاه توصیه های ذیل را به مسئولین ارشد و میانی کشور و عموم فعالان صنف و صنوف مرتبط اعلام می کند:

۱-کشور بیش از هر چیز به تدبیر و استفاده از خرد جمعی نیاز دارد. تمامی افراد کشور به نحوی میتوانند به درک متقابل و تبادل و تضارب آراء کمک کنند. کافی است که دولت و مجلس محترم زیرساخت‌های لازم را فراهم آورند.

۲- مشارکت اجتماعی ، بزرگترین و مطمئن‌ترین سرمایۀ جامعه است و این حاصل نخواهد شد مگر با اعتماد متقابل دولت و ملت و واسپاری امور اجرایی و عملیاتی به مردم و نظارت و هدایت عالی به دولت، بی شک در چنین فضایی شکوفه های پیشرفت و توسعۀ همه جانبه سربرآورده و امید بخش جامعه خواهند بود.

۳- صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات و سایر صنوف و تشکلات جانبی به عنوان بخش کوچکی از جامعه، آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های بلند مدت، پایدار و مدبرانۀ دولت اعلام کرده و مصرّانه میخواهیم در بخش تولید ، بازرگانی داخلی و خارجی و نظارت بر بازار زیر ساخت های لازم برای واسپاری امور به مجموعۀ فعالان زنجیرۀ تأمین و توزیع فراهم شده و عملاً امور به ایشان سپرده گردد.

۴- شورای برگزاری نمایشگاه، آیندۀ روشنی در ارائۀ توانایی های صنف و صنوف همگن و تشکلات جانبی می‌بیند و مطمئن است که با تکیه بر این ظرفیت عظیم، می توان شعار راهبردی نمایشگاه را در ابعاد ملی تحقق بخشید. که تولید و توزیع سالم، حفظ سرمایه ملی و رسیدن به آن مسئولیت همگانی ماست.

 

شورای برگزاری سومین نمایشگاه

تخصصی قطعات خودرو وماشین آلات تهران

اردیبهشت ۱۳۹۴

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد