رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1872

دولت باید از قیمت گذاری خودروها خداحافظی کند

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دوره پساتحریم باید خودروساز بین المللی شویم ، گفت : تعداد خودروسازهای ایران بیش از امار خودروسازهای بزرگ است و ما هم باید به سمت ادغام و ورود به زنجیره های خودروسازان بزرگ جهانی حرکت کنیم.

محمدرضا نجفی منش اظهار داشت : دولت هم باید از قیمت گذاری خودروها خداحافظی کند.

وی افزود : وقتی قیمت بازار کمتر از قیمت تمام شده کارخانه هاست ، دلیلی ندارد دولت در قیمت گذاری ها دخالت کند و امیدواریم این موضوع را به نظام عرضه و تقاضا بسپارد چون دیگر انحصاری برای قیمت گذاری وجود ندارد.

نجفی منش گفت: اقتصاد ایران به بهبود فضای کسب و کار نیاز دارد تا رتبه جهانی ۱۳۵ به رتبه تک رقمی برسد مانند گرجستان که رتبه ۹ را دارد.

وی گفت : با توجه به علاقه خودروسازان خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری مشارکت با ایران در تولید خودرو باید برنامه ریزی هوشمندانه برای انتقال فناوری داشته باشیم.

نجفی منش افزود : جمهوری اسلامی ایران از مزیت ایجاد قطب صنعت خودروسازی منطقه برخوردار است و بازار ۳۰۰ میلیون نفری را در منطقه و همسایگان شمالی و دیگر کشورها داریم که باید مدیریت کنیم و باید به جای واردات خودرو ؛ خودروساز وارد کنیم.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت: ظرفیت تولید خودرو ما تا دو میلیون خودرو هم می رسد و تولید بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو هم ثبت شده است.

محمدرضا نجفی منش امسال تولید یک میلیون ۲۰۰ هزار دستگاه برنامه ریزی شده است و خودروسازها برنامه به دنبال تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه هستند و باید در افق ۱۴۰۴ به ظرفیت تولید ۳ میلیون دستگاه برسیم که یک سوم ان برای صادرات خودرو خواهد بود.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد