رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1247

رکود بازار خودرو در ماه رمضان شدت گرفت

بازار خودرو در آخرین روز فصل بهار و در آستانه تابستان نیز همچنان با افت تقاضا و رکود شدید روبرو است این در حالی است که یکی از فعالان بازار خودرو معتقد است با وجود شرایط حاکم بر بازار و افت تقاضا ، فروشندگان نیز تمایل به  ندارد.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به رکود حاکم بر بازار خودرو اظهار داشت : متاسفانه مدت زیادی است که بازار خودرو با افت شدید تقاضا مواجه است و عملا هیچ گونه مشتری در بازار وجود ندارد و این مساله از مهمترین مشکلات فعالان بازار و نمایشگاه داران است.

وی تصریح کرد : به نظر می رسد که بازار خودرو در انتظار نتیجه توافقات هسته ای است هر چند به نظر نمی رسد این مساله تاثیر چندانی در وضعیت کنونی قیمت ها و بازار نداشته باشد اما آنچه مسلم است تکلیف مشتریان و بازار با اتمام این توافقات مشخص خواهد شد.

وی همچنین به تاثیر ماه مبارک رمضان بر افزایش کسادی بازار خودرو پرداخت و گفت : هر ساله در ماه مبارک رمضان تا حدودی شاهد رکود و کسادی در بازار خودرو هستیم اما امسال با توجه به تداوم رکود بازار خودرو از چند ماه گذشته ، در ماه مبارک امسال نسبت به سال های قبل شاهد رکود بیشتری هستیم.

وی در ادامه به وضعیت قیمت در بازار خودروهای داخلی اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون قیمت پژو پارس سال و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ سفید ، حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ تومان در بازار معامله می شود همچنین قیمت تندر ۹۰ اتومات با وجود اینکه در روزهای گذشته با قیمت کاذب ۵۶ میلیون معامله می گردید اما هم اکنون به افت حدودا ۴ میلیونی ، ۵۲ میلیون تومان در بازار معامله می شود اما با این وجود خریدار ندارد چرا که همچنان حدود ۴ میلیون با قیمت کارخانه فاصله دارد.

این فعال بازار خودرو تصریح کرد : در حال حاضر قیمت پژو ۴۰۵ نیز در بازار با همان قیمت کارخانه و ۲۹ میلیون معامله می شود و قیمت غالب محصولات سایپا نیز با قیمت کارخانه معامله می شود.

نیکخواه در ادامه با توجه به رکود شدید در بازار خودروهای وارداتی ها گفت : متاسفانه هیچ معامله ای در بازار وارداتی ها صورت نمی گیرد اما در روزهای اخیر به دلیل شرایط فروش مناسبی که برخی شرکت ها وارداتی اعلام کردند بازار نسبتا خوبی را برای این محصولات شاهد بودیم.

وی افزود : هم اکنون بازار وارداتی ها با وجود افت شدید تقاضا ، تثبیت قیمت دارد و گاها برخی از فروشندگان به دلیل نیاز مالی ناگزیر به فروش خودرو زیر قیمت بازار می شوند.

منبع:http://khabarkhodro.com/

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد