رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1399

رکود همچنان بر بازار خودرو سایه افکنده است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران از ادامه رکود شدید در بازار خودرو خبر داد و گفت : طی هفته گذشته تاکنون و آغازین روزهای فصل تابستان نیز همچنان بازار خودرو با رکود شدید مواجه است و عملا خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد.

غلامحسین قاسمیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : بازار خودرو در هفته جاری با نوسان قیمت مواجه نشده است و همچنان از هفته گذشته قیمت ها خودروهای داخلی ثابت باقی مانده است جزء در یکی دو مدل از خودروها مثل تندر ۹۰ و ۲۰۶ اتومات که با مشکل تولید مواجه هستند و با کمی نوسان قیمت معامله می شود سایر خودروها تغییر قیمتی را نداشته اند.

وی در ادامه به افت قیمت در بازار خودروهای وارداتی ها پرداخت و اظهار داشت : رکود شدید و مشکل مالی برخی واردکنندگان در شرایط فعلی بازار موجب گردیده که برخی از واردکنندگان با گذشت از سود منطقی ، خودروهایشان را زیر قیمت بازار به فروش برسانند.

وی همچنین بخش زیادی از شرایط فعلی حاکم بر بازار خودرو را ناشی از انتظار مشتریان از نتایج مذاکرات دانست و گفت : متاسفانه از ابتدای سال جاری و با اعلام برخی اخبار در خصوص مذاکرات بسیاری از متقاضیان به امید روزهای بهتر و افت قیمت خودرو از مراجعه و خرید خود داری می کنند که باید به آنها توصیه کرد هر گونه دستیابی مثبت به نتیجه مذاکرات تاثیر آنی را بر بازار نخواهد داشت و در صورت نیاز ، قطعاامروز بهترین شرایط برای خرید است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره رونق بسیار کم بازار در هفته های گذشته خاطر نشان کرد : البته تکان بازار و افزایش بسیار کم تقاضا در بازار خودروهای داخلی در مقایسه با رکود شدید روزهای گذشته قابل توجه بود اما به دلیل شروع ماه مبارک رمضان این تغییر ادامه نیافت و همچنان شاهد رکود شدید بر بازار خودرو هستیم .

قاسمیان اظهار داشت : انتظار می رود با نزدیک شدن به روزهای آخر ماه مبارک رمضان و نتیجه مذاکرات شرایط بازار خودرو تغییر یافته و از رکود حاکم بر بازار کاسته و به تدریج بازار به شرایط معمول و رونق گذشته بازار گردد.

منبع: خبر خودرو

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد