رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1533

سهام شرکتهای خودرویی با صف خرید روبرو شد

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه ، از رشد ۱۵ درصدی در اکثر نمادهای گروه خودرویی خبر داد و گفت : رشد صورت گرفته در اکثر نماد گروه خودرویی در هفته گذشته ناشی از گزارشات خوب این شرکتها ، تولید مناسب و رشد فروش به میزان ۱۰۰ درصدی است که همه اینها می تواند حاکی از چشم انداز آتی بسیار مثبت در این گروه باشد.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به حجم و ارزش معاملات بازار بورس طی هفته گذشته گفت : گروه خودرویی و ساخت قطعات در هفته گذشته پس از بانک ها و موسسات اعتباری ، از لحاظ حجم و ارزش معاملات در رده دوم قرار گرفتند البته از لحاظ بازدهی نیز به همین شکل بود به طوری که رتبه اول تا سوم مربوط به گروه خودرو و قطعات بوده است .

وی اظهار داشت : البته در اواخر هفته گذشته سهام شرکتهای خودرویی با صف خرید روبرو گردید به طوری که در این مدت به لحاظ عرضه و تقاضا سهام این شرکتها به تعادل دست یافت که این هم می تواند خبر خوبی برای افرادی که خریدار و یا فروشنده سهام گروه خودرویی هستند باشد چرا که می توانند به پتانسیل مورد نظر در خرید و فروش دست پیدا کنند.

وی افزود : هر چند ارائه گزارشات شرکتها به بازار سرمایه حاکی از خوشبینی های اساسی در بازار سرمایه مبنی بر رشد اقتصادی به صورت ملموس تر در بازار و یکسری گشایشات بین المللی است که باعث گردیده تولید و فروش شرکتهای بورسی خصوصا در گروه خودرو و قطعات دچار تلاطمات مثبتی شود.

وی خاطر نشان کرد : بیشتر افرادی که این روزها در بازار سرمایه فعالیت دارند توجه ویژه ای را به گروه خودرو و ساخت قطعات نشان دادند چرا که این گروه در دوره های گذشته یکی از مظلوم ترین گروههایی بوده که ناشی از تحریم های ظالمانه اوضاع چنان مناسبی نداشته است که خوشبختانه در یکی دو سال گذشته این گروه با افزایش ۱۶۵ درصدی تولید و ۷۰۰ تا ۸۰۰ درصدی در ای پی اس سال شرکتها ، به تدریج در حال دستیابی به جایگاه واقعی خود در اقتصاد ملی است.

وی گفت :  مسلما این موضوع می تواند خبر بسیار خوبی در حوزه اقتصاد کشور باشد زیرا چنانچه گروه خودرو و قطعات به عنوان متحرک سایر صنایع چرخ فعالیت آن به خوبی حرکت کند می تواند چرخ صنایع فولاد ، پتروشیمی ، پلاستیک و تایر را نیز به حرکت در اورد. قطعا گروه خودرو می تواند در اقتصاد ملی جایگاهی را کسب کند که این امر نشان از پتانسیل بسیار مناسب گروه خودرویی است.

این کارشناس ارشد بازار بورس و سرمایه با اشاره به تاثیر مذاکرات هسته ای بر جریان بازار سرمایه گفت : هر چند مذاکرات موثر بوده اما تاثیر آن ۱۰۰ درصد نخواهد بود هر چند از یک سو حذف تحریم ها و از سویی مدیریت خوب در گروه خودرو و ساخت قطعات و کمک های بلاعوض دولت همگی می تواند موجب شود که گروه خودرو و ساخت قطعات همچنان به عنوان صنعت استراتژیکی مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

شیخی گفت : با انجام توافقات هسته ای مسلما قیمت های فعلی برای این گروه شبیه یک رویایی خواهد بود زیرا امروز این قیمت برازنده دو غول خودروسازی کشور و سایر مجموعه های خودروسازی نیست .

وی با ابراز خوشبینی که از رشد بسیارخوبی قیمتی در سهام گروه خودرو و ساخت قطعات در آینده نزدیک تصریح کرد : علت پیش بینی صورت گرفته فعالیت و مهندسی مجدد فرایندها در این شرکتهاست.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد