رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1626

نحوه نظارت پلیس بر فعالیت ناوگان حمل و نقل سنگین در جاده ها

معاون حمل و نقل و مهندسی ترافیک پلیس راه راهور ناجا با اشاره به نحوه نظارت پلیس بر فعالیت وسایل حمل و نقل سنگین گفت: شرکت هایی که مجوز فعالیت می گیرند باید کنترل کامیون را انجام دهند البته پلیس نیز در این راستا کنترل های لازم را اعمال می کند.

سرهنگ ابراهیم وهاب زاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: تخلفات عمومی رانندگی ، شامل تمامی رانندگان سواری ، دولتی و نظامی است و تخلفات اختصاصی در واقع تخلفات مخصوص حمل و نقل کالا است که شامل نداشتن بارنامه ، طول و عرض بار و عدم رعایت مقررات حمل بار است که عمدتا مبلغ جریمه آن بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

وی در ادامه به نحوه برخورد پلیس با متخلفین حمل و نقل بار اشاره کرد و اظهار داشت: صدور قبض جریمه ، اختصاص نمره منفی به راننده ، معرفی تخلف راننده به ادارات کل حمل و نقل پایانه ها و در برخی موارد حمل بار اضافی از جمله تخلفاتی است که موجب توقیف خودرو می شوند.

وی با اشاره به نحوه نظارت پلیس بر تردد ناوگان حمل و نقل بار در جاده ها تصریح کرد: در حال حاضر در جاده ها دوربین هایی که تخلفات اختصاصی ناوگان را کنترل نماید وجود ندارد و صرفا در سطح شهر ها و تعدادی از محورها به صورت پایلوت این دوربین ها در حال نصب است.

وهاب زاده در ادامه در خصوص نظارت شرکت ها بر خودروهای فعال در ناوگان حمل و نقل بار افزود: پیش از صدور بارنامه باید وضعیت فنی وسیله نقلیه توسط مدیر فنی شرکت ها مورد کنترل قرار گرفته و چنانچه مورد تایید قرار گرفت شرکت می تواند نسبت به صدور بارنامه اقدام نماید.

وی در خصوص اخذ مجوز فعالیت در ناوگان حمل و نقل کالا گفت: رانندگان برای دریافت مجوز فعالیت در ناوگان حمل و نقل باید گواهینامه رانندگی ، کارت هوشمند یا برگ فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را که وابسته به وزارت راه و شهرسازی است دریافت کنند چرا که تنها با صدور کارت هوشمند معتبر است که افراد می توانند وارد چرخه حمل و نقل کالا و ناوگان عمومی شوند.

معاون حمل نقل و مهندسی ترافیک پلیس راه راهور ناجا در خصوص اخذ مدارک برای فعالیت در ناوگان عمومی اظهار داشت: رانندگان برای فعالیت در ناوگان حمل و نقل کالا باید گواهی نامه رانندگی ، کارت هوشمند و کارت صحت سلامت را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به مدارک و لوازم مورد نیاز برای فعالیت خودروها افزود: علاوه بر این رانندگان باید کارت خودرو ، بیمه نامه و برگ معاینه فنی معتبر بارنامه حمل کالا و هنچنبن یک سری تجهیزات ایمنی که شامل جعبه کمک های اولیه ، علائم ایمنی و هشدار دهنده که شب رنگ است در هنگام فعالیت به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد:  همچنین در حین تردد ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی باید مقررات مربوط به حمل بار از حیث ابعاد ، ارتفاع و وزن مجاز در کارت هر خودرو تعیین شده است و مفاد دستورالعمل مهار ایمن بار را داشته باشند که باعث حادثه نشود.

معاون حمل نقل و مهندسی ترافیک پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: البته برخی از مسئولیت ها مربوط به شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا است که باید نحوه بارگیری و مهار ایمن بار را کنترل کند ضمن اینکه در زمان بارگیری کامیون شرکت باید نظارت به بارگیری درست و رعایت وزن مجاز را داشته باشد.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد