رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1789

هشدار نسبت به لغو دستورالعمل واردات خودرو

عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به ارائه درخواست بازنگری دستورالعمل واردات خودرو به وزارت صنعت ، معدن و تجارت و تعیین مهلت شورای رقابت در این ارتباط گفت : در صورتی که وزارت صنعت ، معدن و تجارت نسبت به اصلاح دستورالعمل واردات خودرو در مهلت تعیین شده اقدام نکند شورای رقابت دستورالعمل فعلی واردات خودرو را ملغی خواهد کرد.

 

نادر قاضی پور  افزود : با لغو دستورالعمل واردات خودرو ، دستورالعمل تعیین قیمت خودروهای واردات خودرو نیز به شورای رقابت واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور معاون وزیر صنعت و همچنین نمایند‌گان واردکنندگان خودرو در آخرین جلسه شورای رقابت گفت : در این جلسه دستورالعمل واردات خودرو مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای رقابت عنوان کردند که این دستورالعمل باعث ایجاد انحصار در بازار خودروهای وراداتی خواهد شد لذا شورای رقابت خواستار اصلاح دستورالعمل فعلی گردید و این مساله مورد موافقت آنها نیز قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد : اعضای شورای رقابت در این جلسه عنوان کردند که نباید ایران محل اوراق خودروهای خارجی شود و باید کلیه خودروهایی که توسط غیر نمایندگی های رسمی وارد می شود خدمات پس از فروش نیز داشته باشند.

این عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به اظهارات اخیر یکی از معاونان وزارت صنعت و معدن در خصوص عدم اصلاح دستورالعمل واردات خودرو گفت : ایشان در این جلسه حضور نداشتند و از جزئیات آن نیز اطلاعی نداشتند در حالی که در آخرین جلسه شورای رقابت که با حضور معاون وزیر صنعت و معدن تشکیل شد موضوع بازنگری و اصلاح دستورالعمل به تصویب وی و همچنین اعضای شورای رقابت رسید.

قاضی پور اظهار داشت : البته شورای رقابت دو هفته ای تعطیل بوده است و قطعا در جلسه آتی شورای رقابت این موضوع حل خواهد شد.

وی تصریح کرد : در صورتی که وزارت صنعت و معدن نسبت به اصلاح دستورالعمل فعلی واردات خودرو اقدامی انجام ندهد شورای رقابت دستورالعمل فعلی را ملغی و نسبت به تهیه دستورالعمل قیمت گذاری خودروهای وارداتی اقدام خواهد کرد.

 

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد