رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1771

پیشنهاد تشکیل شورای عالی توسعه صنعت خودرو

مشاور انجمن قطعه سازان از پیشنهاد تشکیل شورای عالی توسعه صنعت خودرو خبر داد و گفت : باید آنچه که در برنامه استراتژیک صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تثبیت شده هر چه سریعتر مصوب و اجرایی شود از این رو پیشنهاد گردید تا شورای عالی توسعه صنعت خودرو زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شود .

 

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : امروز برای تحقق برنامه استراتژیک صنعت خودرو که بیش از یک دستگاه و وزارتخانه درگیر است باید عزمی ملی بکار گرفته شود.

وی تصریح کرد : در شرایطی که کسی به طور اساسی در پی حل مشکلات صنعت خودرو نیست انتظار می رود با اجرای برنامه استراتژیک صنعت خودرو و قطعه سازی و تشکیل شورای عالی توسعه صنعت خودرو بسیاری از مسائل موجود در این حوزه حل شود.

وی اظهار داشت : چنانچه خودروسازان حرکت و جهشی منطقی در راستای کسب تکنولوژی های جدید و اصلاح ساختار نیروی انسانی و مدیریت در این بخش داشته باشند مسلمابخش زیادی از مشکلات در این زمینه خیلی سریع و منطقی حل خواهد شد .

این فعال صنعت قطعه سازی کشور در ادامه با اشاره به ادامه مشکل نقدینگی در شرکتهای قطعه ساز خاطر نشان کرد : همچنان قطعه سازان با مشکلات جدی نقدینگی مواجهند به طوری که روز به روز شرایط نقدینگی قطعه سازان وخیم تر می شود این در حالی است که قطعه سازان این امکان را ندارند تا به موقع قیمت های معقول و منطقی خود را در هماهنگی با خودروسازان افزایش دهند.

رزم خواه افزود : قطعا با تامین نقدینگی و منابع لازم در این صنعت می توان گام های سریع و موثری را در تولید و ارتقاء صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور برداشت.

وی تصریح کرد: هر چند اختصاص تسهیلات ارزی و وام های کوتاه مدت و بلند مدت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی می تواند در این جریان کمک موثری باشد اما بهبود شرایط کسب و کار برای حضور بهتر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز باید فراهم شود .

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد