رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1798

کاهش شدید صادرات خودروی ترکیه به روسیه

واحد تولیدی شرکت تویوتا در ترکیه به دلیل افت شدید ارزش روبل روسیه با کاهش ۳۰ درصدی میزان صادرات به این کشور مواجه شده ولی هم زمان تلاش دارد ضرر ناشی از این مشکل را از طریق حضور بهتر در بازارهای ژاپن و اروپا جبران نماید.

تاسیسات Adapazari ترکیه مسئولیت تولید خودروهای کرولا و ورسوس را با ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاه در سال بر عهده دارد و حدود ۱٫۵% از چرخه تولید تویوتا در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. آقای اوزر مدیر این واحد به تازگی پیش بینی کرده میزان تولید و فروش تاسیسات مذکور در نیمه نخست سال جاری به ترتیب ۱۴ و ۸ درصد افت پیدا کند.

وی گفت: در سال جاری به دلیل مسئله روسیه و افت ارزش پولی آن با افتی جدی در صادرات موجه شدیم. روسیه یکی از مهم ترین بازارهای کرولا است. ما تصمیم داشتیم یک چهارم کرولاهای تولیدیمان را به این کشور صادر کنیم ولی در واقع حتی در ۱۰% آن هم موفق نبوده ایم.

گفتنی است Adapazari حدود ۹۰% از تولیدات خود را صادر می کند ولی بحران روسیه اعث ایجاد اختلال در روند کلی عرضه محصولات آن شده است. اما با این وجود مدیران آن تلاش دارند سرمایه گذاری بیشتر صادرات بازارهای جایگزین را افزایش داده و نقصان به وجود آمده را جبران کنند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد