رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1807

۸ هزار تاکسی پیکان تهران هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که حدود ۸ هزار دستگاه تاکسی پیکان فرسوده که آلایندگی بالایی تولید می­کنند، در تهران تردد می­نمایند، گفت: خودروهای سالم به طور میانگین روزانه ۲ گرم گاز تولید می­کنند در صورتی که تاکسی های پیکان روزانه ۴ و نیم برابر میزان یعنی ۹ گرم گاز تولید می­کنند و بنابراین تاکسی­های پیکان باید در کوتاه­ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

مهرداد لاهوتی افزود: در سال­های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی تهران اقدامات بسیار مفیدی انجام شده اما این اقدامات کافی نیست و مدیریت شهری باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به این که تاکسیرانان از جمله صنوفی هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند و باید امکانات لازم برای نوسازی در اختیارشان قرار گیرد، اظهار کرد: البته تا وقتی اراده­ای از سوی تاکسیرانان وجود نداشته باشد و خودشان متقاضی نوسازی نباشد، اراده نوسازی در مسئولان نیز ایجاد نمی­شود.

لاهوتی با بیان این که در زمینه حمایت از تاکسیرانان باید بخشی از بهای تاکسی به صورت بلاعوض به آن­ها داده شود و بخشی هم در قالب تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس قانون، عمر تاکسی­ها باید کمتر از ۵ سال باشد و به همین دلیل کار نوسازی ناوگان یک کار همیشگی و مستمر است.

وی با تأکید بر این که اگر برنامه نوسازی ناوگان به طور مستمر و به صورت درست در سال­های گذشته اجرا شده بود، اکنون وضعیت به مراتب بهتری در این حوزه حاکم بود و تاکسی­های فرسوده کمتری در ناوگان وجود داشت، اضافه کرد: ضرورت دارد نوسازی با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و طرح جایگزینی تاکسی­های فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به انبوه آلودگی­های که تاکسی­های پیکان ایجاد می­کنند، سلامت شهروندان تهران را با خطر رو به رو کرده­اند و باید هر چه سریع­تر نسبت به جایگزینی آن­ها اقدام شود.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد