رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1404

۸۵ درصد هزینه های حمل و نقل عمومی بر عهده دولت است

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در رابطه با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در خصوص نوسازی و بازسازی ناوگان تامین ۸۵ درصد از هزینه ها بر عهده دولت است و ۱۵ درصد مابقی از محل بودجه شهرداری تامین می گردد.

اقبال شاکری درگفت و گو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری با استفاده از توان مالی خود بار حمل و نقل عمومی را به دوش می کشد تصریح کرد: در شرایط کنونی ناوگان اتوبوس رانی تهران با در اختیار داشتن ۶۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و به منظور بهبود شرایط ورود ۱۱ هزار اتوبوس به ناوگان ضروری است..

وی افزود: در ۶ سال گذشته هیچ اقدامی از سوی دولت جهت نوسازی حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است. به همین منظور طی برنامه ریزی هایی که در نشست بین مدیران شورای شهر صورت گرفته است شهرداری در صدد اخذ مطالبات خود می باشد. که دولت می بایست این مطالبات را از محل افزایش قیمت حامل های انرژی و جرایم راهنمایی رانندگی پرداخت نماید.

وی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر ۵ خط مترو در اختیار شهروندان قرار گرفته است. چنانچه دولت ۵۰ درصد هزینه ساخت و ساز را به شهرداری بپردازد که اقدامات لازم برای با ساخت و ساز ، تکمیل و تحویل دو خط ۶ و۷ نیز انجام شود و امید است این امر تا حد قابل توجهی موجب بهبود وضعیت ترافیکی شود.

منبع: خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد