دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور در رابطه با ممنوعیت واردات مخازن سی ان جی اظهار داشت: با توجه به نامرغوب بودن مخازن وارداتی ، خروج سرمایه از کشور و تعطیلی واحد های سازنده مخزن ، واردات این محصول به طور کلی ممنوع است .
علیرضا پوررضاادامه داد : در سال های پیش که تولید خودروهای دو گانه سوز رونق بسیاری گرفته بود خودروسازان به منظور تامین مخزن سی ان جی برای تولید خودرو ها ی دوگانه سوز مجبور به واردات مخزن از کشور چین با کیفیت بسیار پایین شدند که این مخازن وارداتی از نظر استاندارد و سلامت هیچگونه تاییدیه از سازمان استاندارد نداشته و بدون کنترل کیفیت وارد بازار می شد و یکسری مخازن نیز در واحد های تولیدی غیر قانونی بدون مجوز تولید می شد که می توان مقصر اصلی انفجارهای مخازن که تا کنون رخ داده را این تولیدات نا مرغوب و فاقد استاندارد دانست .
وی خاطر نشان کرد :در حال حاضر تمامی مخازن تولیدی در کشور یک به یک از نظر سلامت با استاندارد های بین المللی مطابقت دارد و پس از انجام آزمایش های کنترل کیفیت و صحت سلامت وارد بازار فروش شده و به خودروسازان واگذار می گردد.
پوررضا از مشکلات تولید کنندگان مخزن سی ان جی در کشور به تولید بیشتر از تقاضا و نبود بازار برای فروش مخازن اشاره کرد و افزود: در گذشته نیاز به تولید مخزن در کشور زیاد بود به طوریکه بسیاری از سرمایه گذاران در بخش خصوصی اقدام به احداث واحدهای تولیدی کردند اما حالا با وجود واردات و کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز تعدادی از این واحد ها تعطیل شده اند و یا با ظرفیت بسیار کم فعالیت می کنند .