مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت استاندارد خودرو گفت: دو شرکت سایپا و ایران خودرو در محصولات زیر ۵۰ میلیون تومان، ۹۴درصد سهم بازار را در اختیار دارند.
بابک اسماعیلیان افزود: پژو ۴۰۵ و پراید ۱۳۱ ؛ بیشترین فروش را در نیمه دوم سال ۹۳ به خود اختصاص دادهاند.
وی با اشاره به اینکه به ازای افزایش ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو ، ۴٫۲ درصد رضایت مشتریان افزایش پیدا میکند، گفت: به ازای هر ۲۵ میلیون تومان پول بیشتری که پرداخت کنیم ، رضایت بیشتری به دست میآوریم.
اسماعیلیان افزود: شاخص رضایتمندی، یکی از شاخصههایی است که مشتریان برای خرید خودرو به آن مراجعه میکنند و این شاخص در ایران ۶۵۰ است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت استاندارد خودرو ادامه داد : این رقم در اروپا و آمریکا ۷۵۰ است.
وی با اشاره به اینکه نتایج تحقیقات رضایت مشتریان را در اختیار وزارت صنعت ، معدن تجارت قرار میدهیم، گفت: مردم هم میتوانند این نتایج را از سایت ما دریافت و برای خرید بهتر از آن استفاده کنند.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت استاندارد خودرو افزود: یکی از شاخصهای قابل توجه که وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعریف کرده،میزان عیب در سه ماهه اول دریافت خودرو است که به ۴٫۲ عیب به ازای هر خودرو میرسد و با هدف گذاری وزارت صنعت تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.