رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2112

افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس شامل حال مدارس استثنائی نمی شود

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به آمارجمعیت کشور بخصوص شهر تهران متاسفانه تعداد دانش آموزان نسبت به دهه های گذشته در حال کاهش است در نتیجه تعداد سرویس مدارس شهر تهران نیز با توجه به تعداد دانش آموزان فعلی متناسب است.

اقبال شاکری اذعان داشت: لایحه افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس توسط شهرداری به شورا ارائه شد و با توجه به معیشت شهروندان و رضایت رانندگان مورد بررسی کارشناسی کمیسیون های عمران و حمل و نقل و اقتصادی و برنامه و بودجه قرار گرفت.

وی گفت: افزایش نرخ کرایه ها منحصر به سرویس مدارس است و خدمات حمل و نقل عمومی شامل این افزایش کرایه نمی شود.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ هشت مدرسه از خودروی ون به عنوان سرویس استفاده می کردند درحالی که در سال تحصیلی۹۴-۹۳ پنجاه و چهار مدرسه استثنائی به طور کامل تحت پوشش سرویس با خودروی ون به صورت رایگان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در سال جاری نرخ سرویس مدارس از نوع خودروهای اتوبوس،ون و مینی بوس شامل افزایش حداکثر ۱۵درصد و خودروهای سواری شامل افزایش ۲۰ درصدی می باشد.

شاکری همچنین از ثابت نبودن نرخ‌های تعیین شده خبر داد و گفت: این نرخ‌ها براساس مسافت تعیین می‌شود و در این دوره نظارت بیشتری از سرویس مدارس صورت گرفته و مراقبت‌های ویژه درخصوص سرویس مدارس با هدف کاهش سوانح انجام خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح در رابطه با کلیه سرویس هایی که زیر نظر شهرداری هستند اعمال خواهد شد، با این وجود ممکن است نرخ تعیین شده برای ارائه خدمات سرویس مدارس بر حسب شرایط اقتصادی دانش اموزان در مناطق شمال و جنوب شهر تهران و با توافق بین رانندگان سرویس و والدین متغیر باشد.

وی در پایان در خصوص حمل و نقل دانش آموزان استثنائی خاطرنشان کرد: قانون تکالیفی بر گردن مسئولان در این خصوص نهاده است و کمک به قشر دانش آموزان استثنائی افتخاری برای مدیریت شهری است در نتیجه طرح افزایش کرایه نرخ شامل سرویس مدارس استثنائی نمی شود.

منبع: خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد