رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2120

ظرفیت سازی مناسب در بخش حمل و نقل عمومی انجام نشده است

رئیس کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و وضعیت فرسوده این ناوگان گفت: در رابطه با حمل و نقل عمومی باید ظرفیت سازی مناسب فراهم شود که این امر شامل تمام جاده ها و خیابان ها که ظرفیت این همه وسیله نقلیه را ندارند.   می گردد

الهیار ملکشاهی گفت: ما نتوانستیم در این بخش شاهد بازدهی خوبی باشیم و ظرفیت سازی مناسبی را اجرا کنیم در حالی که باید به نحوی عمل کنیم که از خودروهای عمومی استفاده بیشتری شود که متاسفانه اکثر خودروهایی که در سطح خیابان ها دیده می شوند تک سرنشین هستند که این خود موجب بروز مشکلات زیادی می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: طبیعتا یکی از موضوعاتی که می تواند موجب توسعه در حوزه حمل و نقل عمومی شود بحث استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل یک بحث بسیار مهم و حیاتی است که در حال حاضر ناوگان ما بخصوص اتوبوس هایی که در سطح شهر در حال تردد هستند از نظر کیفیت و ظاهر مناسب نیستند به همین دلیل مردم کمتر به استفاده از این وسایل تمایل پیدا می کنند.

وی در ادامه گفت:البته یک سری موانع نیز بر سر راه دولت برای حمایت از شهرداری برای نوسازی ناوگان وجود داشته است مانند بحث تحریم ها ،اما این موضوع دلیل  نمی شود که مردم متضرر شوند و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد سامان دهی این ناوگان نیز باشیم.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود گفت: در بحث خصوصی سازی یکی از اصول پذیرفته این است که تا جای ممکن دولت باید حجم کاری کمتری پیدا کند و در اموری که عمومی هستند نیز دخالت نکند و آن را به بخش خصوص واگذار کند، ولی بدلیل اینکه بخش خصوصی در بعضی از قسمت ها توان انجام امور لازم را ندارد برای همین دولت این وظیفه را برعهده گرفته است. دولت نیز مجبور می شود در بعضی از موراد اعتبارات لازم را به خاطر ضرورت ها و فوریت هایی که به وجود می آید در بخش های دیگری هزینه کند که این مسائل و مشکلات برای شهروندان و شهرداری ها بوجود می آید.

ملکشاهی در خاتمه خاطر نشان کرد:خوشبختانه شهرداری تهران از نظر بودجه و اعتبارات در وضعیت بدی قرار ندارد. با مقدار بودجه ای که شهرداری تهران دارد می تواند بیشتر هزینه ها را خودش پرداخت کند ،البته دولت در سال گذشته به غیر از اعتبارات جاری ،اعتبارات زیادی را به این ارگان پرداخت نکرد و متاسفانه از کل بودجه ای که به شهرستان ها تعلق گرفت ۴۰ الی ۵۰ درصد آن صرف پروژه های عمرانی گردید.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد