رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2244

قیمت گذاری خودرو اقدام نادرستی است که باید اصلاح شود

نجفی منش
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : با قطعی شدن توافقات و حضور سرمایه گذاران خارجی و هموار شدن مسیر تامین منابع مالی خارجی ، بسیاری از مشکلات کنونی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور حل خواهد شد.

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با توافقات صورت گرفته به تدریج شاهد تحولات بسیار خوبی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به انتقاداتی که هم اکنون در خصوص کیفیت خودروهای داخلی وجود دارد ، گفت : دلیل اصلی انتقاداتی که این روزها در خصوص کیفیت خودروها داخلی مطرح می شود عمدتا به قدیمی بودن برخی از خودروهای تولیدی در کشور باز می گردد.

وی افزود : بخشی از مشکل کیفیت در صنعت خودرو ایران بواسطه تحریم ها و عدم دسترسی به سورس های اصلی تامین مواد و قطعات بود به طوری که این امر در این سالها موجب گردید که خودروسازان ناچارا به سمت تامین کنندگان چینی بروند و این مساله بر کیفیت تولیدات داخلی تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به حضور بسیاری از شرکتهای خودروساز اروپایی در کشور اظهار داشت : انتظار می رود با توافقات و همکاری های صورت گرفته بخش زیادی از مشکلات در این حوزه برطرف شود ضمن اینکه با رفع تحریم ها شرایط همکاری مشترک با خودروسازان و قطعه سازان بین المللی فراهم می شود.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور در ادامه با توجه به رکود فعلی حاکم بر بازار خودرو گفت : شرایط کنونی بازار خودرو ناشی از جو روانی مذاکرات هسته ای و انتظار مصرف کنندگان از کاهش قیمت است در حالی که شرکتها و کارخانجات تولیدی روند تولید و فروش را به طور معمول انجام می دهند .

نجفی منش همچنین عاقلانه ترین تصمیم در شرایط کنونی را واگذاری قیمت خودرو به حاشیه بازار دانست و افزود : اینکه مرجع تعیین کننده قیمت گذاری شورای رقابت و یا شورای اقتصاد باشد در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی کند چرا اساسا این روند قیمت گذاری اشتباه است بلکه بهترین راهکار واگذاری قیمت خودرو به بازار آزاد است قطعا بازار بهترین مکان برای تعیین قیمت خودرو است.

وی تصریح کرد : قطعا با حرکت به سمت بازار رقابتی ، قیمت و کیفیت خودرو و همچنین نحوه همکاری با خودروسازان خارجی در اختیار بازار خواهد بود.

وی تاکید کرد : مسلما در شرایط رقابتی که بواسطه حضور خودروسازان خارجی ایجاد می شود کیفیت تولیدات داخلی ارتقا یافته و مشتریان نیز از خودروهای جدید و به روزتری بهره مند خواهند شد.

 منبع:خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد