رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2177

معکوس شدن روند تولید خودرو

براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو در تیر ماه امسال با کاهش ۱۰.۱ درصدی از ۱۰۲ هزار و ۸۱۵ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۹۲ هزار و ۴۵۷ دستگاه در تیر ۱۳۹۴ کاهش یافت.

در این مدت تولید انواع سواری با کاهش ۳.۳ درصدی از ۸۷ هزار و ۵۵۵ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۸۴ هزار و ۶۶۱ دستگاه کاهش یافته است. تیر ماه امسال تولید انواع وانت نیز با کاهش ۴۹.۱ درصدی از ۱۳ هزار و ۸۱۷ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۷۰۳۷ دستگاه کاهش یافت.

تیر ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در کشور با رشد ۱۲۱.۷ درصدی از ۲۳ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۵۱ دستگاه افزایش یافت. در این مدت تولید انواع اتوبوس با افت ۵۱.۷ درصدی از ۸۹ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۴۳ دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با کاهش ۵۰ درصدی از ۱۳۳۱ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۶۶۵ دستگاه کاهش یافته است.

اما در چهار ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو در کشور با رشد ۸.۴ درصدی از ۳۲۸ هزار و ۵۱۵ دستگاه در چهار ماهه نخست سال گذشته به ۳۵۶ هزار و ۲۳۹ دستگاه افزایش یافته است.

چهار ماهه نخست امسال تولید انواع سواری با رشد ۱۷.۶ درصدی از ۲۷۹ هزار و ۸۵۲ دستگاه در چهار ماهه نخست سال گذشته به ۳۲۹ هزار و ۵۵ دستگاه افزایش یافته است.

در این مدت تولید انواع وانت با کاهش ۴۸.۹ درصدی از ۴۴ هزار و ۸۵۴ دستگاه در چهار ماهه نخست سال گذشته به ۲۲ هزار و ۹۰۵ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با رشد ۱۲۹.۶ درصدی از ۷۱ دستگاه در چهار ماهه نخست سال گذشته به ۱۶۳ دستگاه افزایش یافته است.

تولید انواع اتوبوس نیز با کاهش ۱۸.۸ درصدی از ۲۹۸ دستگاه در چهار ماهه نخست سال گذشته به ۲۴۲ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با رشد ۱۲.۶ درصدی از ۳۴۴۰ دستگاه در چهار ماهه نخست سال گذشته به ۳۸۷۴ دستگاه افزایش یافته است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد