رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2494

نمایشگاه صنعت خودرو (IAA) در آلمان

آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان، ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا و موتور اقتصادی حوزه پولی یورو محسوب می‌شود. تعداد ۳۷ شرکت از ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا در آلمان واقع شده است و صنعت خودرو، بزرگترین صنعت در این کشور به شمار می‌آید. به‌طوریکه در سال ۲۰۱۴ گردش مالی صنایع خودروسازی، حدود ۳۸۴ میلیون یورو و در حدود ۲۰% درآمد کل صنایع آلمان بوده است.

 

نمایشگاه صنعت خودرو (IAA) در آلمان

این کشور برگزارکننده بزرگترین و مهمترین نمایشگاه خودرو جهان با بیش از ۱۰۰ سال سابقه فعالیت با عنوان “International Motor Show IAA” در شهر فرانکفورت می‌باشد. این نمایشگاه به‌علت استقبال زیاد مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، از سال ۱۹۹۱ به دو بخش تقسیم گردید، سال‌های زوج برای نمایش خودروهای تجاری و سال‌های فرد برای نمایش خودروهای سواری اختصاص یافته است. بر اساس آمار در سال ۲۰۱۳ نمایشگاه IAA در شصت و پنجمین دوره برگزاری خود، با حضور ۱۰۹۸ غرفه از ۳۵ کشور جهان در وسعت ۲۳۰ هزار متر مربع به عنوان فرصتی منحصر به فرد برای تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان صنایع خودروسازی، میزبان ۸۸۰ هزار بازدیدکننده و ۱۲ هزار روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر اقتصادی بود که نشان از میزان جذابیت و پویایی این صنعت در جهان دارد. در این نمایشگاه ضمن معرفی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های صنعت خودرو، مدل‌های جدید خودرو، خودروهای برقی، خودروهای مسابقه، خودروهای تاریخی و وسایل نقلیه خاص به نمایش درخواهد آمد. قطعه‌سازان و فعالان تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه، فعالان حمل و نقل و ترافیک نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و طیف وسیعی از اتومبیل‌های مسافری، وسایل نقلیه با اهداف خاص، قطعات خودرو، محصولات مورد استفاده برای عملیات مراقبت، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه و… را به نمایش خواهند گذاشت.

این نمایشگاه (IAA) با نمایشگاه Automechanica آلمان که هر دو سال یکبار و در سال‌های زوج در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود، متفاوت است.

نمایشگاه “Nufam”

همزمان با برگزاری نمایشگاه IAA فرانکفورت نمایشگاه خودروهای تجاری “Nufam” در شهر Karlsruhe آلمان برگزار خواهد شد و خودروهای تجاری در تمام وزن‌ها، کامیون، کامیونت، اتوبوس‌ها و خودروهای حمل و نقل عمومی، قطعات و مبلمان خودروهای تجاری، امکانات امنیتی تخلیه‌بار و … از جمله مواردی است که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

شرکت بین‌المللی همایش‌گستران ایماژ، با حمایت و همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران جهت حضور تخصصی مدیران و بازرگانان در شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو آلمان (IAA) که در تاریخ ۱۷ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۵ (۲۶ شهریور تا ۵ مهرماه) برگزار می‌شود، خدمات مشروحه ذیل را ارائه می‌دهد:

  1. اعزام هیأت تجاری جهت بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان

این هیأت مشتمل بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، تولید کنندگان خودرو، قطعه‌سازان و شرکت‌های زیر مجموعه و واردکنندگان خودرو جهت بازدید از نمایشگاه IAA اعزام می‌گردد. هدف از اعزام این هیأت، آشنایی بیشتر با روند رو به رشد کیفیت و تکنولوژی‌های نوین صنعت خودروی جهان و بازدید از آخرین دستاوردهای صنعت خودرو، تلاش برای انتقال تکنولوژی به کشور و آشنایی با تولیدکنندگان برجسته جهان و شناسایی فرصت‌های تجاری و همکاری جدید در فضای اختصاصی می‌باشد.

  1. برگزاری همایش معرفی پتانسیل‌های صنعت و بازار خودرو و قطعات ایران و برقراری ملاقات‌های تجاری

این همایش، به‌منظور معرفی پتانسیل‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران، ارائه اطلاعات مربوط به بازار و جمعیت ایران. معرفی آیین‌ها و قوانین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، جذب سرمایه‌گذاری خارجی جهت توسعه و تنوع بخشی به شرکای خارجی خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی و تسهیل برقراری ملاقات‌ها و روابط تجاری هیأت ایرانی و همتایان خارجی برگزار می‌شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد