رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2770

خودرو سازان در سراشیبی تولید

خود نرو

مدتی است که کار خودرو، نرو شده است و نیازمند کمک برای حرکت است هر کسی از منظری به این موضوع نگاه می کند سر فصل های زیر مهمترین چالش ها و نظرات در این خصوص است

نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت: در سال جاری صادرات خودرو ۲ برابر سال قبل خواهد شد

وی خاطر نشان کرد ۱۸ درصد ارزش افزوده بخش صنعت مربوط به خودرو است

بهمن عشقی: دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران: خودرو در ایران دیگر کالایی سرمایه ای به شمار نمی رود و به کالایی مصرفی تبدیل شده است و این وضعیت می تواند به نفع صنعت خودرو باشد. که البته پیش شرط آن ثبات قیمت است. وی پیش بینی کرد ایران طی ۱۰ سال آینده به یکی از قطب های خودروسازی دنیا تبدیل شود

-رتبه هجده: ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۵ با تولید ۵۵۵ هزار دستگاه خودرو هجدهمین خودرو ساز بزرگ دنیا است. در شش ماهه اول سال ۲۰۱۵، ۶۰۲/۴۵ میلیون خودرو در جهان تولید شده است یعنی ۲/۱ درصد از کل خودروی تولیدی جهان در ایران تولید شده است.

هانی جاکوب نوسر، مسئول تحقیق و توسعه فولکس واگن گفت: ایران بازار بسیار جالب توجه با فرصت های عظیم است و ما تاپایان سال جاری میلادی در باره حضور در بازار ۱/۱ میلیون آن تصمیم گیری خواهیم کرد. یادآور می شود فولکس واگن در چین و برزیل که ۴۰ درصد فروش جهانی این شرکت را تاًمین می کرد دچار کاهش تقاضای شدید شده است و به ناچار به بازار های جدید رو آورده است.

کلید رونق خودرو: درست است که کیفیت و قیمت عوامل مهم و تعیین کننده ای در انتخاب مشتری است اما ذائقه مصرف کننده نیز عامل بسیار مهمی است امروزه طراحی و شرایط ظاهری و آپشن ها و دلایلی خوبی برای انتخاب خریداران است. لذا خودرو سازان باید در هر سال مدل جدیدی در هر کلاس خودرو به بازار عرضه کنند تا سهم بازار خودرو را از دست ندهند.

ورود خودرو سازان جدید: اگر قرار باشد خودروسازان تازه ای به بازار ایران بیایند و برنامه بلند مدت نداشته باشند در واقع کمی تیراژ آنها الزاماً تاًمین قطعات مصرفی و یدکی را به خارج از کشور منحصر می کند. بنابراین باید خودرو سازانی اجازه ورود پیدا کنند که برنامه بلند مدت داشته و حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات خودرو را از قطعه سازان داخلی تاًمین کنند. ضمن آنکه ۵۰ درصد تولید خود رانیز صادر کنند در این صورت می توانیم بگوئیم در شرایط عالی قرار داریم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد