رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3225

انتقاد هاشمی از ورود اجناس بنجل در دوره تحریم

انتقاد هاشمی از ورود اجناس بنجل در دوره تحریم – سایت خبری تحلیلی تابناک

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از اجرای سیاست ظالمانه تحریم علیه ایران به ویژه در سال های اخیر، گفت: در این شرایط بعضی از کشورها با سوء استفاده، تولیدات بنجل و بی کیفیت خود را هم به صورت قاچاق و هم به جای مطالبات پولی ایران، وارد کشور کرده اند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این مراسم که آقای شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور هم حضور داشت، مطالعه مسایل مربوط به استاندارد را از علایق شخصی خویش و از ضرورت های جامعه دانست و گفت: هر چه جلوتر می رویم، نیازهای جوامع به استاندارد جدّی تر می شود.

هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از گزارش های مثبت مسؤولین و ارتقای جایگاه ایران در نگاه مؤسسات بین المللی مربوط به استاندارد، با یادآوری مثل معروف «مشک آن است که ببوید»، گفت: اگر چه هر کالایی برای باز کردن مسیر خویش در زندگی مردم باید خوب و با کیفیت باشد، اما مؤسسه استاندارد وظیفه ای دو سویه در تولید و مصرف دارد.
وی ادامه داد: این وظیفه آن است که هم برای کاهش کیفیت به تولیدگران هشدار می دهد و هم مردم را برای افزایش کیفیت مطلع و ترغیب می کند. هاشمی رفسنجانی در ادامه شرایط پس از توافق را بهترین فرصت برای توجهات بیشتر به ارتقای کیفیت واردات و صادرات دانست و گفت: نباید نگران مخالفت های اقلیت محدود سیاسی بود، چون اکثریت قاطع مردم موافق توافق هستند و از برنامه های دولت حمایت می کنند.
وی با بیان اینکه اگر شرایط نادرستی از استاندارد ایجاد کنیم و اوضاع آشفته ای را برای ایران بگذاریم، نسل های آینده ما را نمی بخشند، گفت: از الان باید به فکر ایجاد شرایط مطلوب و مناسب استاندارد برای نسل های آتی باشیم. وی با تأکید بر اینکه ایران جز سه کشوری است که دارای همه منابع طبیعی و مورد نیاز است، خاطر نشان کرد: ایرانی ها با سلول های چند هزار ساله که نسل به نسل تکامل یافته و برخورداری از بهترین مکتب دینی، یعنی مکتب اهل بیت (ع)، می توانند الگوی ملل دنیا باشند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خویش با ارائه تحلیلی از دورنمای همکاری های بین المللی با ایران، در شرایط پس از توافق، ابراز امیدواری کرد که مخالفان نتوانند مانع حرکت دولت در مسیر احیای تمدن بزرگ اسلامی شوند و بگذارند ایرانی با استعدادش، ایران با ظرفیتش و اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) با عظمتش به جهانیان معرفی شوند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد