رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3450

خودرو یا خودنرو؟

مدتی است که کار خودرو، نرو شده و نیازمند کمک برای حرکت است و هرکس از منظری به این موضوع نگاه ‏می‏ کند.

نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت: «در سال جاری صادرات خودرو دو برابر سال قبل خواهد شد. ما می‏خواهیم با همکاری بلند مدت و سرمایه ‏گذاری، انتقال دانش فنی و همکاری مشترک در تحقیق و توسعه و بازاریابی خارجی، به جایی برسیم که ۲۵ % تولیدات خودروسازان صادر شود».

وی خاطر نشان کرد: «۱۸ درصد ارزش افزوده بخش صنعت مربوط به خودرو است».

بهمن عشقی، دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران: «خودرو در ایران دیگر کالایی سرمایه ‏ای به شمار نمی‏ رود و به کالایی مصرفی تبدیل شده است و این وضعیت می‏تواند به نفع صنعت خودرو باشد که البته پیش‏ شرط آن، ثبات قیمت است». وی پیش بینی کرد که ایران طی ده سال آینده به یکی از قطب ‏های خودروسازی دنیا تبدیل شود.

رتبه‏ ی هجده: ایران در نیمه ‏ی نخست سال ۲۰۱۵ با تولید ۵۵۵ هزار دستگاه خودرو، هجدهمین خودروساز بزرگ دنیاست. در شش ماهه‏ ی اول سال ۲۰۱۵، ۴۵ میلیون و ۶۰۲ هزار خودرو در جهان تولید شده که ۲/۱ درصد از این تعداد در ایران تولید شده‏ است.

هانی جاکوب نوسر، مسئول تحقیق و توسعه‏ ی کارخانه ‏ی فولکس واگن گفت: «ایران بازاری بسیار جالب توجه با فرصت‏های عظیم است و ما تا پایان سال جاری میلادی درباره ی حضور در بازار ۱/۱ میلیون آن تصمیم ‏گیری خواهیم کرد». یادآور می‏شود فولکس واگن در چین و برزیل که ۴۰ درصد فروش جهانی این شرکت را تاًمین می‏کرد، دچار کاهش تقاضای شدید شده و به ناچار به بازارهای جدید رو آورده است.

کلید رونق خودرو: درست است که کیفیت و قیمت، عوامل مهم و تعیین کننده‏ای در انتخاب مشتری است، اما ذائقه ‏ی مصرف کننده نیز عامل بسیار مهمی است. امروزه طراحی، شرایط ظاهری و آپشن‏ ها، دلایلی خوبی برای انتخاب خریداران هستند، بنابراین خودروسازان باید هر سال مدل جدیدی در هر کلاس خودرو به بازار عرضه کنند تا سهم خود در بازار خودرو را از دست ندهند.

ورود خودروسازان جدید: اگر قرار باشد خودروسازان تازه‏ای به بازار ایران بیایند ولی برنامه‏ ی بلند مدت نداشته‏ باشند، کمی تیراژ آنها تاًمین قطعات مصرفی و یدکی را به خارج از کشور منحصر می‏کند. بنابراین باید خودروسازانی اجازه ‏ی ورود پیدا کنند که برنامه‏ ی بلند مدت داشته و حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات خودرو را از قطعه ‏سازان داخلی تاًمین کنند، ضمن آنکه ۵۰ درصد تولید خود را نیز صادر کنند؛ در این صورت می ‏توانیم بگوییم در شرایط عالی قرار داریم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد