آیا شیوه های تجارت دوران تحریم در دوران پسا تحریم نیز اثر بخش خواهند بود؟ این روز ها همه جا صحبت از توافقنامه و برجام و دوران پسا تحریم داغ است و همه دارند سعی می کنند که خودشان را برای یک بازار پر رونق و پویا آماده کنند. از دولت که قول رشد اقتصادی […]

شیوه تجارت در دوران پس از تحریم چگونه خواهد بود؟

توسط | آبان 14, 1394 | نشریه | 0 نظر

عنوان شما میاد اینجا

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

رئیس جمهور: باید صنعت ما متحول شود

رئیس جمهور گفت: مگر امروز یکی از مشکلات بزرگ ما در کشور مسئله اقتصاد، رشد و رونق اقتصادی و خروج از رکود نیست؟!   رئیس جمهور گفت: مگر امروز یکی از مشکلات بزرگ ما مسئله اقتصاد، رشد و رونق اقتصادی و خروج از رکود نیست، علم مدیریت بر دوش کدام رشته‌ها است. مشکل اقتصاد...

انتخاب گزینه درست

بازگشت شاخص های اقتصادی به دوران پیش از کرونا براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی و سازمان آمار و سایر مراکز پایش های اقتصادی، فعالیت های اقتصادی اعم از صنایع بزرگ و مادر و کسب وکار های خرد و متوسط به وضعیت پیش از کرونا نزدیک شده اند. میزان تراکنش ها در پایانه...

رئیس بانک مرکزی شجاعت با چاشنی تدبر و امید

رئیس بانک مرکزی شجاعت با چاشنی تدبر و امید عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نشان داده به کارش نگاه درستی دارد اول: اطلاع رسانی از روزی که مسئولیت قبول کرده در مواقعی که نوسان قیمتی یا ابهاماتی بروز کرده؛ جلو آمده و حرف زده است. یادداشت وی در مورد هدف گذاری نرخ تورم...

قالیباف “شهادتت” مبارک

شاید محمد باقر قالیباف در نوجوانی یا اوایل جوانی دل در گرو این جمله داشت. اما تقدیر او را از میان جبهه های جنگ زنده بیرون آورد و امروز احتمالا می‌شنود که ریاستت مبارک. حالا اگر خودش مجالی برای سردرگریبان بردن بیابد شاید بازم هم دوست داشته باشد به شهادت برسد. امری که...

جدال مجلس یازدهم “قالیباف و حاجی بابایی”

مجلس یازدهم، جدال قالیباف و حاجی بابایی فردا آغاز مجلس یازدهم است و مهمترین اتفاق آن انتخاب رئیس است. رئیس این دوره مجلس هرکه باشد در مقابل دولت روحانی خواهد بود تا از این طریق بتواند در انتخابات ریاست جمهوری نقش ایفا...

اما و اگر های یک تصمیم درست

اما و اگر های یک تصمیم درست از امروز ششم خرداد 1399دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها تا سقف ۳۰ درصد از سهام خود را سفارش فروش بدهند. در حالی که هنوز ساز وکار مشخصی برای فروش سهام عدالت توسط بانک‌ها وجود ندارد. آزادسازی سهام عدالت تصمیم درستی است که در...

ارزان فروشی جواب نداد

ارزان فروشی هم جواب نداد استقبال سرد از فرصت پذیره‌نویسی برای صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) تخفیف ۳۹‌درصدی، ‌تبلیغات فراوان و پرداخت تسهیلات صندوق بازنشستگی تنها موجب حدود ۶ هزار میلیارد تومان از این دارایی شد.مبلغی که در حدود یک سوم پیش‌بینی اولیه...

مهار دلالان بازار با خرید کارخانه‌ای/ ضرورت ثبت مشخصات مشتریان در سامانه امتا

گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد روش های متنوع فروش مصوب در ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت را با هدف افزایش رضایت عمومی و جلوگیری از التهاب بازار به اجرا بگذارد. نخستین برنامه فروش این خودروساز به زودی اعلام خواهد شد. به گزارش یدک رسانه به نقل از ایکوپرس- بابک...

رئیس بانک مرکزی شجاعت با چاشنی تدبر و امید

رئیس بانک مرکزی شجاعت با چاشنی تدبر و امید عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نشان داده به کارش نگاه درستی دارد اول: اطلاع رسانی از روزی که مسئولیت قبول کرده در مواقعی که نوسان قیمتی یا ابهاماتی بروز کرده؛ جلو آمده و حرف زده است. یادداشت وی در مورد هدف گذاری نرخ تورم...

ارزان فروشی جواب نداد

ارزان فروشی هم جواب نداد استقبال سرد از فرصت پذیره‌نویسی برای صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) تخفیف ۳۹‌درصدی، ‌تبلیغات فراوان و پرداخت تسهیلات صندوق بازنشستگی تنها موجب حدود ۶ هزار میلیارد تومان از این دارایی شد.مبلغی که در حدود یک سوم پیش‌بینی اولیه...

آیا شیوه های تجارت دوران تحریم در دوران پسا تحریم نیز اثر بخش خواهند بود؟

این روز ها همه جا صحبت از توافقنامه و برجام و دوران پسا تحریم داغ است و همه دارند سعی می کنند که خودشان را برای یک بازار پر رونق و پویا آماده کنند. از دولت که قول رشد اقتصادی قابل توجه در دوران پسا تحریم را می دهد تا شرکت های بزرگ و کوچک، همه و همه در حال برنامه ریزی برای مدیریت یک تغییر یزرگ پیش رو در اقتصاد  کشور هستند و این خوش بینی ملی همه را امید وار کرده که شرایط بسیار سخت فعلی زود گذر است. اما سوال این است که ما بعنوان وارد کنندگان و فروشندگان قطعات یدکی ماشین آلات معدن و راهسازی و ساختمانی و یا در یک نگرش جامع تر تمامی افراد حقیقی و حقوقی فعال در حوزه قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات چه وظیفه ای در این فضای مورد انتظار  داریم؟

اولین نکته قابل تامل این است که پس از برداشته شدن تحریم ها اصول تجارت به استانداردهای بین المللی بر می گردد و دیگر نیاز به استفاده از روشهای دور زدن تحریم ها وجود نخواهد داشت. تا بحال زیر فشار تحریم مجبور به توسل به راه هایی بودیم که بتوانیم به هر قیمت  و هزینه ای که شده یدکی مورد نیاز ناوگان ماشین آلات کشور را تامین کنیم واین یک ارزش تلقی می شد. البته اینکه با چه کیفیت و قیمتی این کالا را در اختیار مصرف کننده قرار می دادیم  و یا اینکه تراز آنالیز هزینه و فایده آن به نفع تاجر بود یا مصرف کننده و چه لطمه ای به سطح رفاه ملی می خورد خود جای بحث جداگانه ای دارد. نکته مورد نظر این است که همه با هم در حال اثبات این نکته بودیم که ” تحریم ها اثر ندارند!” و به  ریسک، هزینه، ضرر و یا اثرات مخربی که داشت کمتر توجه می کردیم.

در این دوران شرکت های بزرگ و برند های معروف خواسته یا ناخواسته مجبور به ترک ایران شدند و نمایندگان رسمی با  شبکه های فروش ایجاد شده  خود را رها کردند. اما نیاز به قطعات یدکی ماشین آلات آنها  هنوز پابرجا بود و مصرف کننده در تهیه یدکی مورد نیاز خود شدیدا مشکل داشت. لذا بستر برای بدست آوردن سودهای کلان با ریسک بالا کاملا فراهم شد و به همین خاطر عده ای شروع به تهیه کالا  از نمایندگیهای کشورهای همسایه و حتی غیر همسایه کردند، گروهی نیز شروع به سفارش ساخت و وارد کردن کالاهای شبیه سازی شده در کشورهایی مثل چین کردند و گروهی نیز به ارائه یدکی هایی با برند و کیفیت های مختلف پرداختند.

اما اکنون که در حال ورود به فضای جدید با استانداردهای بین المللی کسب و کار میشویم شاید لازم باشد یک تجدید نظر اساسی در شیوه تجارت هایمان بکنیم. شاید دیگر نیاز به اثبات غیر قابل تحریم بودن نباشد،  بلکه دوره تجارت سالم و اصولی شروع و رقابت برای اخذ نمایندگی برند های با کیفیت خواهد بود. اکنون دیگر تجارت به سبک گدشته نه تنها  کمک به کشور نیست بلکه ضرر به اقتصاد ملی محسوب می شود. شاید وقت آن رسیده باشد تا از مهارت مذاکره و چانه زنی که  از تجارت به سبک گذشته بدست آورده ایم در جهت حفظ منافع ملی و شرکتی خود در مذاکرات  با شرکتهایی که مشتاقانه برای ورود به بازار ایران صف کشیده اند نهایت استفاده را ببریم.

تجارت بر روی برندهایی که در حال بازگشت  یا ورود به بازار ایران هستند و بدنبال احیا و یا ایجاد شبکه های فروش قانونی خود هستند یک تجارت ماندگار خواهد بود چرا که از این به بعد هزینه های بالاسری تجارت و واردات غیر قانونی به اندازه ای خواهد بود که سود بسیار اندکی ایجاد خواهد کرد  و یا اینکه ضرر حاصل از این نوع تجارت  مزیت رقابتی را از تاجر گرفته و او را مجبور به توسل به شیوه های قیمت گذاری و فروش احساسی و غیر اصولی خواهد  کرد و این امر در نهایت تجارت او را با شکست مواجه می کند.

شاید نقش اتحادیه در این دوره حساس بیش از پیش احساس می شود. اتحادیه به عنوان یک مجمع صنفی و مطابق بند “ن” ماده ۳۰ قانون نظام صنفی کشور می تواند فروشگاه داران را برای ورود به این فضای جدید آموزش دهد و آنها را از منافعی که در تجارت کالاهای توزیع شده از طریق  شبکه های فروش قانونی برند ها و شرکت های معروف به دست می آورند آگاه سازد؛، بعنوان نمونه گارانتی حد اقل مزیتی است که میتوان از آن نام برد. اتحادیه می تواند بحث و بررسی در این مورد مهم را در دستور کار خود قرار داده و جامعه مخاطب خود را برای ورود به یک فضای سالم رقابتی و استفاده حداکثری اعضای خود از این فضا آماده کند. اینکه چگونه و با چه راهبردی این کار را شروع و به پیش ببرد خود یک چالش بزرگ است.

کارقانونی، سالم و منطقی سخت تر از گذشته

من بوی گریس، فولاد و کاغذ روغنی لفاف لوازم یدکی را دوست دارم خودم32 سال وپدرم از حدود 60 سال پیش در این شغل بوده ایم. البته ایشان الان بازنشسته هستند. کارمان را دوست داریم و همیشه در روشنایی کار کرده ایم. اعتقاد دارم نفع همه وتجارت پایدار هم در همین شفافیت و کار در...

با خدمتگذاران – ۲۷

  هیئت مدیره جدید اتحادیه لطفا توجه فرمائید: طی چهار سال آینده (دوره مسئولیت شما) یک انتخابات ریاست جمهوری و یک انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش داریم. در انتخابات ریاست جمهوری به احتمال بسیار زیاد وزیر صنعت، معدن و تجارت و خصوصا معاونت بازرگانی داخلی و رئیس...

دامپینگ و بازار خودرو

دامپینگ و بازار خودرو یک روش جذب مشتری در فعالیت اقتصادی ارائه ی محصول با کمترین قیمت ممکن است. این روش در بسیاری از بنگاه های اقتصادی تازه تاًسیس به کار گرفته می شود و زمانی که احساس شد در بازار جای خود را باز کرده و نزد مشتریان شناخته شده اند با شیب ملایم اقدام به...

شیوه تجارت در دوران پس از تحریم چگونه خواهد بود؟

آیا شیوه های تجارت دوران تحریم در دوران پسا تحریم نیز اثر بخش خواهند بود؟ این روز ها همه جا صحبت از توافقنامه و برجام و دوران پسا تحریم داغ است و همه دارند سعی می کنند که خودشان را برای یک بازار پر رونق و پویا آماده کنند. از دولت که قول رشد اقتصادی قابل توجه در دوران...

سیاست های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال

دبیر انجمن قطعه سازان و مجموعه های خودرو: هزینه های تامین مالی در قیمت تمام شده خودرو 25 درصد است. دکتر پویا علاالدینی: سهم صنعت در اشتغال تحصیل کرده ها کمتر از سهم بخش خدمات است. نتیجه: تحصیل کرده ها در رشته های غیر مرتبط و عموماً مشاغل کاذب مشغول به کار هستند یعنی...

اعزام و پذیرش هیئت های صنفی تسهیل می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های معاونت توسعه‌ي امور تولیدی و بازرگانی مرکز اصناف و بازرگانان ایران، از این پس پذیرش یا اعزام هئیت‌های صنفی به ديگر کشورها دارای اولویت است، لذا اتحادیه‌های صنفی علاقه‌مند به همراهی هئیت‌های تجاری می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان توسعه‌ي تجارت...

نشریه شماره ۱۷ یدکی رسانه

نشریه شماره 17 -1394 نشریه تخصصی لوازم یدکی - نشریه یدکی رسانه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران برای دانلود فایل PDF نشریه کلیک فرمایید. حجم فایل: 11 مگابایت...

نشریه شماره ۱۶ یدکی رسانه

نشریه شماره 16-1394 نشریه تخصصی لوازم یدکی - نشریه یدکی رسانه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران برای دانلود فایل PDF نشریه کلیک فرمایید. حجم فایل: 9 مگابایت دانلود...

نشریه شماره ۱۵ یدکی رسانه

نشریه شماره 15 -1394 نشریه تخصصی لوازم یدکی - نشریه یدکی رسانه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران برای دانلود فایل PDF نشریه کلیک فرمایید. حجم فایل: 8.5 مگابایت دانلود...
حسن بشارت نیا

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به ما کمک کنید تا از رباط ها جلوگیری کنیم *

تبلیغ

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

عنوان شما میاد اینجا

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.