رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3605

آکتروس سال آینده به بازار می آید

غلامرضا رزازی مدیرعامل ایران خودرو دیزل از نمایش نسل جدید بنز آکتروس در نمایشگاه های آتی خبر داد و افزود: این روزها بهبود روابط با بنز به سرعت در حال پیشرفت است و در آینده نزدیک شاهد ورود چند محصول جدید از این شرکت به سبد مصولات ایران خودرو دیزل خواهیم بود هچنین در مذاکرات جدید با بنز قرار شده موتور جدید سری ۹۰۰ که از توان و استاندارد بالاتر برخوردار است روی آرنا نصب و در شرکت ایدم هم به تولید برسد. این موتور در مینی بوس آرین نیز جایگزین موتور کامینز خواهد شد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره نوسازی ناوگان خودروهای تجاری نیز گفت: قراردادها با سازمان راهداری منعقد شده و سه بانک توسعه تعاون، ملت و اقتصاد نوین نیز به عنوان بانک های عامل در پروژه انتخاب شده اند.
رزازی اما در ادامه تصریح کرد: متاسفانه اعمال تضامین و وثیقه های سنگین موجب شده نتوانیم هیچ خودرویی را در شرایط این قرار داد به مشتریان واگذار کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: اگر شرایط ارایه وام به خریداران تسهیل شود، این قرار در کوتاه مدت موجب رونق بازار خودروهای تجاری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل درباره اجاری بند «ق» تبصره ۲ نیز گفت: این قرار داد هنوز از سوی وزارت نفت تایید نشده است و به محض تایید از سوی خودروسازان قابل اجرا است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل از کامیونت جدید شش تن آرنا خبر داد که طراحی شده و در حال آزمون است و به زودی به بازار عرضه می شود.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل از طراحی مینی بوس هفت متری دو در جدید با ظرفیت بیشتر خبر داد و گفت: اتوبوس شهری ۱۲ متری و ۱۸ متری نیز طراحی و نمونه سازی شده و در مرحله آزمون است.
وی افزود: بر اساس برنامه دولت، تولید ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس گازسوز در دست اجرا و قرار است موتور جدید بنز سری ۹۳۶ که پایه گاز سوز هست، روی این اتوبوس ها نصب شود. دو نمونه از این موتور دریافت شده و در حال نصب آزمایشی است که تا دو ماه آینده آزمون خواهد شد.
رزازی اتوبوس جدید بین شهری با شاسی بنز و گیربکس زد اف و طراحی داخلی و خارجی مدرن را از دیگر محصولات جدید ایران خودرو دیزل ذکر کرد که به زودی نمونه سازی و تست می شود.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل از شروع صادرات به ساحل عاج و عراق در سال جاری خبر داد و گفت: به زودی محصولاتمان را به سوریه و عمان نیز صادر خواهیم کرد.
وی جایگزینی قطعات برای کامیون واگن هود را از دیگر برنامه های جدید ذکر کرد و گفت: این کامیون با موتور ۴۵۷ و استاندارد یورو۴ تولید و پروژه هایی برای ارتقای بدنه و تزیینات آن اجرا می شود. این محصول سال گذشته ۱۰ درصد ارتقای کیفیت داشته که باید سرعت آن افزایش یابد.
رزازی استفاده از برندهای چینی فوتون و یوتونگ، اروپائی مرسدس بنز و برند ملی را راهبرد ایران خودرو دیزل برای سبد محصول عنوان کرد و گفت: با توجه به تامین صورت گرفته توزیع قطعات یدکی در نیمه دوم سال بیشتر می‌شود. در برنامه جدید این شرکت، پیش از عرضه هر محصول، شبکه خدماتی آن ایجاد می شود و ایران خودرو دیزل این را تعهد می دهد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود نیز با اعام اینکه در راستای استقبال بازار عراق و با آغاز دوباره صادرات به آن کشور، ۲۰ دستگاه دیگر از محصولات ایران خودرو دیزل به این کشور صادر شد گفت:این ۲۰ دستگاه شامل ۱۰ دستگاه کامیون L1924 و ۱۰ دستگاه کامیون L2624 است که از ۸۵ درصد ضریب داخلی‌سازی بهره‌مند خواهد شد.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه نیز با بیان اینکه اخیراً قرارداد دیگری برای صدور ۷۰ دستگاه کامیون L1924 با استاندارد یورو ۳ با شرکت طرف قرارداد عراقی منعقد کرده و پیش‌پرداخت این قرارداد دریافت شده است تصریح کرد: بر اساس این قرارداد، زمان تحویل این خودروها حداکثر سه ماه از تاریخ تنظیم قرارداد ثبت شده است که ۲۵ دستگاه از این محصولات به زودی تحویل و اقدام لازم در خصوص تحویل باقی خودروها ظرف ۲ ماه پس از تحویل سری اول صورت خواهد گرفت.

این محصولات به انواع کاربرهای تجاری از جمله بالابر و حمل بار مجهز خواهند بود که این کاربری‌ها توسط شرکت‌های داخلی تولید و تجهیز شده‌اند.
وی در انتها نیز پیش‌بینی کرد: شرکت ایران‌خودرو دیزل پیش‌بینی کرده که مطابق مذاکرات انجام‌شده و بر اساس مفاد قرارداد تعداد محصولات صادراتی به کشور عراق افزایش پیداکرده و این روند سرعت بیشتری پیدا کند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد