رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3161

حقوق مصرف کنندگان

اطلاع از حقوق . . .

مصرف کنندگان خودرو عموماً از خدمات پس از فروش راضی نیستند و معتقدند حقوق آنان رعایت نمی شود. دلیل این موضوع را در قانون نمی توان جستجوکرد چرا که قوانین تصویب شده در این مورد کافی است و براساس آن آیین نامه و دستورالعمل های لازم نیز صادر شده، حتی روال های میزان رضایت مندی و دریافت شکایات نیز تدوین گردیده است.

علت اصلی این نقیصه در بی اطلاعی مصرف کنندگان از حقوق قانونی ایشان است. در تابلوی اعلانات مراکز خدمات پس از فروش منشورها و قوانین نصب شده امّا در میان انبوهی از اعلانات دیگر که بنوعی باعث می شود هیچکدام خوانده نشود و اگر هم خوانده شود متن آن چنان سنگین و دشوار است که فقط افراد متخصص در وکالت می توانند آن را بفهمند و معنی کنند. باید یک انقلاب اطلاع رسانی در این زمینه صورت گیرد و با بکارگیری از ظرفیت رسانه ی ملی حقوق مصرف کنندگان را بطور واضح و شفاف اطلاع رسانی کنند. این اطلاع رسانی باید از طریق شبکه های پر بیننده و در ساعاتی که بیشترین مخاطب را دارند پخش شود. پس از یک دوره مشخص وقتی در میان عامه ی مردم جا افتاد می توان از حجم آن به تدریج کم کرد و فقط در شبکه های اختصاصی مانند بازار آن را ادامه داد.

همچنین یک انقلاب در روند رسیدگی به شکایات صورت گیرد که مردم مطمئن باشند بدون صرف هزینه و وقت زیاد می توانند شکایت خود را پیگیری کرده و به نتیجه برسند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد