رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3432

سیاست های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال

دبیر انجمن قطعه سازان و مجموعه های خودرو: هزینه های تامین مالی در قیمت تمام شده خودرو ۲۵ درصد است.

دکتر پویا علاالدینی: سهم صنعت در اشتغال تحصیل کرده ها کمتر از سهم بخش خدمات است.

نتیجه: تحصیل کرده ها در رشته های غیر مرتبط و عموماً مشاغل کاذب مشغول به کار هستند یعنی دارندگان لیسانس، فوق لیسانس و دکترا نتوانسته اند شغل مناسب خود را بیابند. حالاچرا؟ شاید به علت غیر کاربردی بودن دانسته های ایشان و ضمیمه نشدن مهارت و تجربه های عملی به دانش در دانشگاه ها و شاید هم به جهت درآمد بیشتری که بخش خدمات دارد.

خرید خودرو به دلیل کاهش تقاضای داخلی و عدم رقابت پذیری در سالهای بعد عامل رشد اقتصادی نخواهد بود. طی ۲۵ سال گذشته به طور متوسط ۲۰ درصد تورم داشته ایم و نرخ بی کاری ۱۲ درصد و رشد اقتصادی ۴ درصد بوده است. عمده این رشد اقتصادی نیز در بخش صنعت و خدمات بوده است.

مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور افزود: همواره نرخ ارز به صورت دستوری و غیر واقعی پائین نگه داشته شده است. و در قیمت گذاری محصولات نیز در طیف گسترده نرخ ها به صورت دستوری پائین نگه داشته شده است تا به اندازه تورم رشد پیدا نکند

این اقتصاد دان معتقد است برای رسیدن به رشد اقتصادی باید در مصرف انرژی صرفه جویی کرد و نیروی انسانی تحصیل کرده را با آموزش مهارتی به نیروی رقابت پذیر تبدیل کرد.

جاستین لین عضو آکادمی علوم برای توسعه جهان:

بخش خصوصی باید به صورت مستقل در اقتصاد ایران وارد شود تا هزینه های تولیدی کاهش یابد و زمینه رقابت در تولیدات صنعتی به وجود آید. وی به چهار عامل برای رشد اقتصادی ایران اشاره کرد:

۱-کاهش هزینه های دولت

۲-انتقال فن آوری و دانش از دیگر کشورها

۳-جدی گرفتن تحقیق و توسعه در داخل ایران

۴-استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی

محمدرضا رضوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: به صورت تدریجی باید سیاست های صنعتی و تجاری کشور بازبینی شود. وی با اشاره به شرایط پسا تحریم که زمینه های جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری به وجود می آید افزود ما باید با درس آموزی از تجارب بین المللی هزینه کمتر و سرعت بیشتر از رکود خارج شویم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد