رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3068

فولکس واگن

فولکس واگن و بازار ایران

بنا به اعلام منابع اگاه، مسئولان ایران خودرو علاوه بر مذاکره با پژو، مذاکراتی با فولکس واگن یکی از غول های خودرو سازی جهان داشته اند. در همین زمینه در سفر اخیر هیات آلمانی به ایران گمانه زنی ها حاکی از آنست که فولکس واگن بزودی به عنوان شریک اصلی در کنار ایران خودرو خواهد بود و ۵۰ درصد سهم بازار ایران خودرو در اختیارش قرار گیرد. در دیدار وزیر کار و اقتصاد ایالت زاکس آلمان با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران خبر سفر مسئولان شرکت فولکس واگن به ایران داده شد تا در صورت امکان همکاری های مشترک آغاز گردد. برای ایجاد احترام متقابل باید علاوه بر مسائل اقتصادی به درک ملت ها از یکدیگر نیز توجه شود. ایران قبل از تحریم ها یکی از بزرگترین شرکای آلمان بوده و از مهم ترین اقتصادهای منطقه و خاورمیانه است. این اظهارات اولاف لیس رویکرد جدید آلمان نسبت به ایران رانشان می دهد. بر این اساس ظرفیت های قابل ملاحضه ای برای صادرات و همچنین سرمایه گذاری وجود دارد و شرکت های آلمانی علاقه مند به همکاری در ایران هستد.

برخی شنیده ها حاکی از آن است که شرکت فولکس واگن و نشان زیر مجموعه آن اشکودا با کاهش شدید فروش در چین و برزیل مواجهند و ورود به بازار ایران پس از انعقاد توافق هسته یی برایشان بسیار مهم و با ارزش است هم اکنون ایران بزرگترین بازار خودروی خاورمیانه را در اختیار دارد و فروش ۱/۱ میلیون دستگاه خودرو در سال کارنامه قابل قبولی است که می تواند رشد نیز داشته باشد.

هانس جاکوب نوسر، مسئول تحقیق و توسعه فولکس واگن در حاشیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت گفت: هنوز زود است که بگوییم با چه محصولاتی می توانیم وارد بازار ایران شویم، البته که ظرفیت این بازار را بررسی می کنیم زیرا ایران یک بازار بسیار جالب توجه با فرصت های زیاد است.

فرانک ولش ، رئیس بخش تحقیق و توسعه اشکودا، می گوید: این شرکت به نحوی در پی ورود به بازار ایران بوده، اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.

قطعاً فولکس واگن و اشکودا با شرکت های پژو سیتروئن و رنوی فرانسه رقابت سختی خواهد داشت چرا که پژو و رنو قبل از تحریم ها سهم قابل توجهی در بازار خودروی ایران داشته و هم اکنون در پی به دست آوردن همان سهم یا بیشتر در دوران پسا تحریم هستند.

سرمایه گذاری شرکت های اروپایی و سایر شرکت های خارجی به احتمال زیاد از بهار سال آینده یعنی بعد از اجرای توافق و لغو تحریم ها به سمت بازار ایران سرازیر خواهد شد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد