رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3464

گزارش نمایشگاه تخصصی صنعت دیزل در اصفهان

دومین نمایشگاه تخصصی صنعت دیزل (خودرو، قطعات و ماشین آلات) ۱۳ تا ۱۷ مهر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و در فضایی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع برگزار شد.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، در این دوره از نمایشگاه ۱۶ مشارکت کننده حضور یافتند و حضور برندهای مطرح از جمله نقاط قوت این رویداد بود. مشارکت کنندگان از میان سازندگان داخلی خودروهای دیزلی، واردکنندگان خودروهای دیزلی، تولیدکننده و وارد کنندگان موتورهای دیزلی، تولید کننده و وارد کننده قطعات یدکی خودروهای دیزلی و مراکز علمی و دانشگاهی از استان های کرمان، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی و نمایندگی کشورهای ژاپن، ترکیه، چین و فرانسه در نمایشگاه حضور داشتند.

دیزل تراک، سیباموتور، پرشیادیزل، آذهایتکس، سایپا دیزل، آمیکو، تیراژه ماشین و داتیس فرا دیزل(داف) از مطرح ترین برندهای شرکت کننده در این دوره بودند.

روبان نمایشگاه به دست علی اکبر بخشی، رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران قیچی شد. وی به همراه اعضای این اتحادیه و همچنین ” باباگلی” نایب رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات اصفهان به بازدید از این نمایشگاه پرداخت.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران پس از بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه تنها یک فرصت اقتصادی و تجاری نیست، بلکه یک ضرورت است.

علی اکبر بخشی با اشاره به این که اگر بخش خصوصی، هدایت و حمایت شود و به تضمین سرمایه خود امیدوار باشد، ظرفیت ها و قابلیت های خود را به خوبی بروز خواهد داد، بیان داشت: دغدغه مهم صنعتگران و تولیدکنندگان کشور در حال حاضر، بلاتکلیفی و رکود است و اگر این شرایط برطرف شود، تغییرات شکل خواهد گرفت.

وی با تأکید بر این که ادامه وضعیت کنونی، امیدوار کننده نیست، افزود: تولید قابل رقابت به زمینه ها و زیرساخت هایی نیاز دارد که باید برای تولیدکننده، انگیزه بخش باشد. در حال حاضر می توان از طریق این نمایشگاه ها دریافت که وضعیت تولیدکننده رضایت بخش نیست و نگاه ملی به تولید نیز در برخی موارد، همچنان در حد یک نگاه شعاری باقی مانده است.

وی از بلوکه شدن سرمایه ها و طولانی بودن زمان بازگشت سرمایه به عنوان دیگر دغدغه های فعالان این بخش یاد کرد و ادامه داد: به همین دلیل است که برندهای چینی، حجم زیادی از این بازار را به خود اختصاص داده اند، این در حالی است که ظرفیت تولید در داخل کشور، ظرفیت مناسبی است و از سوی دیگر باید با دیگر کشورها نیز تبادل تجاری برقرار کرد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران با گلایه مندی از تداخل عناوین نمایشگاهی در کشور، اظهار داشت: ما آمادگی داریم این برنامه ریزی را انجام و مسوولیت ساماندهی و رفع تداخل زمانی نمایشگاه های این حوزه را بر عهده گیریم.

 

نمایشگاه اصفهان، یکی از کیفی ترین نمایشگاه های کشور

وی با اعلام این که نمایشگاه اصفهان همواره یکی از کیفی ترین نمایشگاه های کشور بوده است، تأکید کرد: حیف است که با تداخل های زمانی قابل رفع، استان های موفق کشور دچار آسیب شوند. در این خصوص باید زمینه بهره برداری هر چه بهتر از این نمایشگاه ها را فراهم، و این رویدادها را مدیریت کرد.

سردبیر نشریه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران نیز در بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: با رفع تحریم ها و در شرایط برجام، در صورت بهبود شرایط عمومی صنعت کشور، صنعت دیزل اولین صنعتی خواهد بود که به شرایط ایده آل برمی گردد.

حسن بشارت نیا افزود: تولید خودروهای دیزلی در ایران از پیش از انقلاب اسلامی آغاز شده و هم اکنون بیشتر قسمت های غیر موتوری این خودروها مانند اتوبوس، کامیون و کامیونت در کشور تولید می شود.

وی تأکید کرد: همچنین برخی شرکت ها مانند شرکت خاور و آمیکو اقدام به تولید انواع خودروهای دیزلی کرده اند که این عوامل در مجموع وضعیت ایران در زمینه خودروهای دیزلی را مناسب نشان می دهد.

کمتر استانی در قالب یک نمایشگاه مستقل به صنعت دیزل پرداخته است

وی ادامه داد: به دلیل اینکه خودروهای دیزلی، خودروی کار محسوب می شوند، خریداران در گذشته کمتر به ویژگی های زیبایی آن ها اهمیت می دادند و این امر شرایط فروش خودروهای دیزلی را نسبت به خودروهای سواری بهتر کرده بود. اما این روزها خریداران این دسته خودروها نیز به دنبال زیبایی و سایر آپشن ها هستند و انتظارات آن ها افزایش یافته است.

بشارت نیا تصریح کرد: در صورت رفع رکود، ظرفیت بالایی برای تغییر وضعیت صنعت در کشور و رشد تولید و فروش خودروهای دیزلی وجود دارد و می توان بازار کشورهای همسایه به ویژه در مورد ماشین های کامیونت، کمپرسور و تراکتور را در اختیار گرفت.

سردبیر نشریه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران اظهار کرد: مشکل اصلی فعالان صنعت خودروهای دیزلی، مشکل نقدینگی است که در شرایط کنونی با دریافت سود ۳۰ درصدی وام های بانکی از بخش صنعت، همه حاشیه سود شرکت های فعال در صنعت دیزل از بین می رود.

وی گفت: در سطح کشور کمتر استانی در قالب یک نمایشگاه مستقل و اختصاصی به این موضوع پرداخته است.

به گفته وی، بازدیدکنندگان این نمایشگاه به دنبال جامعیت آن هستند، به گونه ای که توقع دارند همه بنگاه های تولید، توزیعی و کلیه زنجیره تأمین تقاضا را در زمینه ماشین آلات و خودروهای دیزلی در این نمایشگاه ببینند و بتوانند برآوردی هر چند اجمالی از این صنعت داشته باشند.

دکتر کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز از این نمایشگاه بازدید کرد.

در مجموع ۵۵۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید داشتند که ۴ هزار نفر از آن ها بازدیدکننده متخصص بودند. همچنین سه هیأت از دیگر استان های کشور نیز این نمایشگاه را مورد بازدید قرار دارند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد