رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4000

عدم تحقق پیشنهاد قطعه سازان توسط خودروسازان

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در شرایط کنونی واحدهای قطعه سازی انتظار می رود که وزیر صنعت و معدن پشتیبان و پی گیر مطالبات در این بخش باشد.

ابوالقاسم آروند با توجه به اوضاع مالی قطعه سازان افزود : با وجود ارائه پیشنهاد مهلت در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و بدهی معوق قطعه سازان به دولت اما همچنان شرکتها با این مسائل و مشکلات دست به گریبان هستند.

وی گفت : با توجه به شرایط نقدینگی در این صنعت و طرح این پیشنهاد به دولت انتظار می رود که این مساله در بهبود اوضاع مالی و تولید قطعه سازان تاثیر بگذارد.

وی اظهار داشت : مسلما هر گونه کم توجهی به وضعیت قطعه سازان و پرداخت مطالبات این صنعت به ضرر خودروسازان و تولید در این بخش و پاسخ گویی به موقع آنها به تقاضای بازار خواهد بود.

وی با اشاره به عدم توجه و حمایت دولت از صنعت قطعه سازی کشور ، یاد آورشد : با وجود مشکلات جدی نقدینگی و افت تولید در واحدهای قطعه سازی کشور عملا دستگاهها مسوول گامی در راستای همکاری و حمایت از این صنعت بر نمی دارند.

وی خاطر نشان کرد : در وضعیت فعلی این صنعت انتظار می رود همکاری و حمایت های مناسبی از این صنعت صورت گرفته تا ضمن بهبود اوضاع مالی و تولید در این صنعت ، شرکتها فرصتی برای بازسازی و توانمندسازی در بخش های علمی و فنی را نیز داشته باشند.

رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی در ادامه به تاثیر بهبود اوضاع مال خودروسازان و پیشنهاد پرداخت درصدی از نقدینگی آنها به واحدهای قطعه سازی پرداخت و گفت : پیشنهاد پرداخت ۷۰ درصد از نقدینگی حاصل از پیش فروش خودروسازان به صنعت قطعه سازی بعید است محقق شود چرا که هم اکنون خودروسازان با مشکلات و مسائل متعددی به لحاظ نقدینگی دست به گریبان هستند که قطعا ترجیح می دهند به مشکلات خود بپردازند.

آروند در ادامه به نقش اختصاص تسهیلات ۲۵ میلیونی در بازار خودرو پرداخت و گفت : در جریان حمایتی که از خودروسازان صورت گرفت شرکتها نیز باید نسبت به ارتقاء کیفیت تولیدات تلاش بیشتری نمایند.

وی مانع مهم بر سر کیفی سازی در این صنعت را عدم اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساس ذکر کرد و افزود : امروز بخش مهمی از مشکلات موجود برای کیفی سازی در صنعت خودرو ناشی از دولتی بودن و عدم خصوصی سازی واقعی در شرکتهای خودروسازی است.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد