رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4030

مدیران خودرو ؛ در حوزه تامین قطعات پیشتاز

مدیرعامل خدمات پس از فروش مدیران خودرو گفت: شرکت های خودروساز برای حضور پایدار در صنعت خودرو باید توجه بیشتری به خدمات پس از فروش داشته باشند چرا که برخلاف کوتاه بودن پروسه خرید خودرو ، خدمات پس از فروش فرایندی زمان بر است و تفاوت شرکت ها با یکدیگر در این مرحله آشکار می شود.

رادین پیمانفر با بیان این مطلب گفت: هم اکنون میانگین مراجعه خودروها به تعمیرگاه‌ ۲٫۷ اعلام شده و هدف گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که این رقم ظرف مدت ۴ سال به یک برسد، این عدد بر اساس تعداد خودروهای مراجعه کرده نسبت به کل تولید خودرو در بازه زمانی خاص محاسبه می شود و البته ما برنامه ریزی کرده‌ایم که ظرف مدت کمتر به این عدد برسیم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح حداقل ۳۰ فروشگاه مجاز تا پایان سال نیز گفت: شرکت مدیران خودرو برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود سرمایه گذاری عظیمی انجام داده است که موجب شده در حالی که هم اکنون میانگین ضریب مراجعه به تعمیرگاه برای بیشتر برندهای خودرویی موجود در کشور ۲٫۷ درصد است، ضریب مراجعه خودروهای شرکت مدیران خودرو به تعمیرگاه عدد ۲ را نشان دهد.
مدیرعامل خدمات پس از فروش مدیران خودرو در ادامه نیز با بیان اینکه مدیران خودرو هم اکنون تنها خودروساز چینی است که شرکت خدمات پس از فروش مستقل دارد اظهار کرد: مدیران خودرو هزینه بسیار زیادی را برای آموزش تعمیرکاران انجام داده زیرا می خواهیم مطمئن باشیم خودرویی که برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه می کند در مدت کوتاه بهترین خدمات را دریافت کند.
وی همچنین درباره ارایه خدمان جدید به خودرو تیگو ۵ به عنوان جدیدترین محصول این شرکت نیز گفت: مهمترین خدمتی که قصد داریم به خودروهای لوکس شرکت مدیران خودرو ارائه دهیم ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی است همچنین تلاش کرده ایم بهترین نمایندگان شرکت مدیران خودرو برای ارائه خدمات به خودرو تیگو ۵ معرفی کنیم. همچنین یک سیستم حمایتی برای دارندگان خودرو تیگو ۵ راه اندازی شده که اگر صاحبان این خودرو سالی ۲ بار به هر دلیل نیاز به کمک داشتند می توانند از واحد امداد استفاده کنند و همچنین خریداران این خودرو می توانند در مسائل فنی با مشاور فنی که توسط فروشنده به آنها معرفی می شود در تماس باشند . همچنین بخش پاسخ دهی خدمات پس از فروش مدیران خودرو به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی افراد خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بازار قطعات تقلبی نیز گفت: برخی مراجعه‌کنندگان به تعمیرگاه‌های مجاز خودروسازان تصور می کنند که قطعات یدکی مورد استفاده در تعمیرات از سوی تعمیرگاه‌ها، قیمتی بالاتر از بازار دارد، چرا که برخی فروشندگان لوازم یدکی در بازار، قطعات یدکی تقلبی را با بسته‌بندی برندهای مطرح و خودروسازان با قیمتی کمتر عرضه می کنند، اما خریداران اطمنیان داشته باشند استفاده از قطعات تقلبی هزینه های بیشتری را به آنها تحمیل خواهد کرد حتی در بسیاری از اوقات باعث زیان های جبران ناپذیر نیز خواهد شد.
وی تصریح کرد: از طریق انجمن صنفی خدمات پس از فروش پیگیر این هستیم که دولت تدبیری بیاندیشد که برای افرادی که قطعات تقلبی خودروها را به جای قطعات اصلی و در بسته بندی و با برند خودروسازان عرضه می‌کنند، جرایم سنگینی در نظر گرفته شود تا قطعات بی کیفیت، به نام تولیدکنندگان و خودروسازان تمام نشود.
وی افزود: شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو در سال گذشته طبق ارزیابی شرکتISQI توانست بیشترین میزان رشد و پیشرفت در بین تولیدات کشوری را کسب کند و برای اولین بار با تعداد ۵ نمایندگی رتبه یک و ۱۸ نمایندگی رتبه دو معرفی شد.
پیمان فر در ادامه افزود: این شرکت در سال ۹۴ رتبه ۲ در ارزیابی شرکت ISQI را کسب کرد و ۸ نمایندگی رتبه یک و بیش از ۵۶ نمایندگی رتبه دو حاصل تلاش همکاران و متخصصان شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو بود.
وی افزود: از جمله فعالیت های انجام شده می توان به عضویت در انجمن صنفی خدمات پس از فروش و دریافت گواهی تعهد تعالی و گواهینامه های متعدد ISO و افزایش دو برابری تعداد آموزش های ارائه شده در سال جاری اشاره کرد.
در ادامه این نشست مدیرعامل مدیران خودرو از اجرای طرحی برای تعویض خودروهای دست‌دوم چینی در بازار ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر بازار خودروهای دست‌دوم چینی در ایران سرد است. البته سرد بودن بازار خودروهای دست‌دوم چینی در ایران به دلایلی مانند مناسب نبودن خدمات پس از فروش، مشکل در تأمین قطعات یدکی یا معطل شدن بیش از حد مشتریان برای دریافت قطعات است که ما در مدیران خودرو برنامه هایی را در حال اجرا داریم تا بتوان این معضل را به صورت بنیادی مرتفع کنیم.
ژانگ در خصوص وضعیت حضور خودروسازان چینی در ایران بعد از لغو تحریم های بین المللی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: هم اکنون چین بازار ۲۵ میلیون دستگاه خودرو است و در آن انواع خودروها به فروش می رسد در همین راستا خودروسازان چینی آشنایی کاملی با شرایط رقابتی بازار دارند , البته بعد از لغو تحریم های بین المللی وضعیت اقتصادی مردم ایران بهبود خواهد یافت و همین امر ایران را به یکی از بازارهای فروش خودرو تبدیل می‌کند.

منبع : عصرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد