تسهیلات ۲۵ میلیونی به خریداران خودرو از همان ابتدا با حاشیههایی از سوی متولیان آن همراه شد؛ بهطوریکه در ابتدا قرار بر تداوم ارائه تسهیلات مذکور تا ۶ ماه آینده بود حال آنکه با گذشت ۶ روز بنا به تذکر بانک مرکزی، خودروسازان فروش خودرو را متوقف کردند از سوی دیگر در زمان رونمایی از بسته دولت بازپرداخت تسهیلات، هفت ساله اعلام شد که با شروع ثبتنام متقاضیان، هفت سال به چهار سال تغییر کرد.
هر چند دو مورد یاد شده تنها حاشیههای تسهیلات ۲۵ میلیونی نبود چرا که فروش بیش از ظرفیت وام تخصیص یافته یا دریافت چک تضمین برای تحویل خودرو بدون اطلاع قبلی مشتریان را نیز باید به لیست حاشیههای این تسهیلات اضافه کرد، اما حالا قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگویی به بیان جزئیات مذاکرات در دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو پرداخت.وی در ابتدا با تشریح دلایل پرداخت وام به مشتریان خودرو عنوان کرده که در حال حاضر خودروسازان نسبت به سال گذشته حدود ۳۵۰ هزار دستگاه کمتر تولید کرده اند که این کمبود در فروش خودرو، قطعهسازان را هم با چالش مواجه ساخته؛ چراکه اگر خودروسازان پولی برای پرداخت به قطعهسازان نداشته باشند، صنعت قطعهسازی با چالش مواجه خواهد شد. وی تاکید کرده که اشتغال این بخش ۶۰۰ هزار نفر برآورد میشود، به همین دلیل با وجود اشکالاتی که در این صنعت وجود دارد، نمیتوان نسبت به آن بیتفاوت بود و باید از آن دفاع کرد. مجتبی خسرو تاج همچنین با اشاره به جلساتی با مسوولان بانک مرکزی و تقبل تعداد ۱۰۰ هزار فقره وام از سوی این بانک تاکید کرده که نظر نعمتزاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ۳۵۰ هزار وام خودرو بوده است.وی دلیل عدم اعلام عمومی برای تعیین سقف تسهیلات ۲۵ میلیونی را نامشخص بودن استقبال مردمی خوانده و توضیح داده که توقعی از این استقبال نداشتیم. خسرو تاج در ادامه اظهار کرده که طبق دستور نعمتزاده، خودروسازان باید مسوولیت ثبتنامهای خارج از ظرفیت بانک مرکزی را بپذیرند.
منبع: تسنیم