رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4255

بیکاری در واحدهای قطعه سازی به شرایط حساس رسید

نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو با اشاره به تداوم بیکاری در صنعت قطعه سازی کشور گفت : متاسفانه رشد بیکاری در صنعت قطعه سازی کماکان ادامه دارد و عملا هیچ اقدامی در جهت کنترل آن صورت نمی گیرد.

احمد رضا رعنایی افزود : بیکاری در صنعت قطعه سازی ایران به شرایط حساسی رسیده است چنانچه ظرف یکی دو ماه آینده اتفاق خاصی در پرداخت ها و تزریق منابع مالی به اقتصاد قطعه سازان صورت نگیرد مطمئنا رقم مطالبات سنگین تر و با افزایش آمار بیکاری در این صنعت اشتغال و اقتصاد کشور مورد تهدید جدی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد : مسلمااختصاص تسهیلات کم بهره به منظور استفاده در سرمایه در گردش ، تامین مواد اولیه واحدها تنها اقدام عاجل و سریع در شرایط کنونی است.

وی در ادامه به تاثیر برجام و نقش سرمایه گذاری خارجی در بهبود شرایط کنونی و عبور از رکود اقتصادی پرداخت و اظهار داشت : البته تاثیر و نقش سرمایه گذاری ها در اوضاع کنونی صنعت خودرو و قطعه سازی ایران بستگی به سیاست دولت در این حوزه و فراهم نمودن بسترهای لازم در این زمینه دارد .

وی تصریح کرد : در صورتی کماکان پس از برجام دولت بخواهد سیاست های انقباضی خود را ادامه دهد و نخواهد سیاست های انبساطی پولی داشته باشد مطمئنا همه بخش های اقتصادی و تولیدی آسیب خواهد دید.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد : البته خوشبین نیستم که این اتفاق به این سرعت تا پایان امسال بیفتد از این رو امید است خطر بیکاری و نقدینگی در صنعت قطعه سازی توسط مسئولین احساس شود و از تعطیلی و تعدیل نیرو در واحدها پیش گیری کنند.

رعنایی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار ایران ، فضای مناسبی برای حضور و سهولت در سرمایه گذار خارجی نیست ، خاطر نشان کرد : البته در صورتی که دولت و مجلس موانع موجود در فضای کسب و کار را برطرف نکنند هیچ رغبتی برای سرمایه گذاری در ایران بوجود نخواهد آمد.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد