رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4199

میزان مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به ۵ هزار میلیارد تومان رسید

انجمن قطعه سازان خودرو

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان از طلب ۵ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان خبر داد و گفت : با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال ، امید است حرکت های موثر تر و مثبتی در پرداخت مطالبات قطعه سازان صورت گیرد.

محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه اوضاع نقدینگی قطعه سازان ، وضعیت خوبی نیست ، اظهار داشت : هر چند در خصوص میزان مطالبات قطعه سازان رقم دقیقی در اختیار نیست اما بر اساس آخرین تخمین ها این رقم ۵ هزار میلیارد تومان بوده که گاها میزان بیشتری نیز برآورد شده است.

وی در ادامه از ارائه پیشنهادی به وزارت صنعت و معدن و خودروسازان در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان خبر داد و گفت : به وزارت صنعت و معدن و خودروسازان پیشنهاد گردیده که مدت زمان پرداخت قطعه سازان کوچک و متوسط را یک ماهه صورت گرفته و برای قطعه سازان بزرگ چنانچه زمان پرداخت ها طولانی می شود بخشی از هزینه های بانکی آنها پرداخت شود تا نه به خودروساز و نه به قطعه ساز فشار وارد نشود .

این فعال در حوزه قطعه سازی کشور همچنین به صحبت های اخیر وزیر صنعت و معدن در خصوص ادغام قطعه سازان کوچک گفت : با توجه به اینکه قطعه سازان کوچک از قدرت طراحی ، آرندی و صادرات برخوردار نیستند در جلسه اخیر شورای سیاست گذاری خودرو تاکید گردید تا این قطعه سازان در هم ادغام شده و قطعه سازان بزرگ و مگاسابلایرها ایجاد شود مسلما با این سینرژی بسیاری از اهداف تولیدی و صادراتی صنعت قطع سازی در راستای برنامه راهبردی وزارت صنعت و معدن حقق خواهد شد.

نجفی منش تاکید کرد : در سالهای قبل نیز تردد قطعه سازان کوچک و متوسط در اروپا زیاد بود اما به تدریج این شرکتها نیز در هم ادغام شدند و واحدهای بزرگ را ایجاد کردند راهی که باید توسط قطعه سازان ما نیز طی شود هر چند برخی موانع و مشکلات فکری و فرهنگی مانعی در اصلاحات لازم در این صنعت و حرکت سریع در این راستا است.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد