رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4176

نمایشگاه ، بلوغ بنگاه اقتصادی

اندیشمندان علم اقتصاد برای بلوغ هر بنگاه اقتصادی مراحلی را بیان می‏کنند. روزی که یک بنگاه اقتصادی بتواند بدون حمایت مادی و معنوی و استفاده از فرصت‏های ویژه، صرفاً براساس توانایی‏ های عملیاتی خود در بازار رقابت حضور یافته و سهمی از بازار دریافت کند، آن بنگاه اقتصادی بلوغ یافته و باید مراحل بعدی، یعنی توسعه و تحقیق، حرکت شتابنده‏ی همراه بهره‏وری و پایداری را طی کند. اگر نمایشگاه در شرایط واقعی خود برگزار شود، هر شرکت‏ کننده یک بنگاه بالغ یا بنگاه پیشتاز است که می‏تواند صنعت یا صنف خود را توسعه دهد.
اما منظور از « شرایط واقعی برگزاری نمایشگاه » چیست؟ شرایط واقعی به دو موضوع فراگیری و ممیزی بر می‏گردد، به این معنی که اگر نمایشگاهی فقط بخشی از یک صنعت یا صنف را نمایندگی کند، نمایشگاه کاملی نیست و باید فعالان، برند ها، عرضه‏ کنندگان، مصرف‏ کنندگان، متخصصین و مسئولین، همگی متناسب با سطح برگزاری نمایشگاه (داخلی، منطقه ‏ای یا بین ‏المللی)، در آن حضور یابند.
نمایشگاه دوجنبه دارد: عرضه و دیدن؛ و اگر هرکدام از این دو طرف کامل نباشد، یعنی میزان نفوذ نمایشگاه کافی نبوده‏است. از طرف دیگر، نمایشگاه باید حتما ممیزی شود، یعنی هرکسی در جای خود قرار گیرد؛ اگر تولیدکننده، توزیع‏ کننده، وارد کننده و ارائه‏ دهنده‏ ی خدمات در جای خود و متناسب با توانایی خود، با شفافیت و دقت از سوی برگزارکننده، اجازه‏ی عرضه داشته باشند، نمایشگاه قابل اعتماد است.
چهارمین دوره ‏ی نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‏ آلات تهران، چنانچه بتواند جمع کامل و جامعی از عرضه‏ کنندگان و بازدید کنندگان را با توجه به تغییرات انجام‏ شده، به خود جلب کند، مسیر آینده را برای صنف هموار کرده ‏است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد