رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4428

نیاز فوری قطعه سازان به پول برای نجات از ورشکستگی

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت طرفدار طرح اختصاص بخشی از پول های بلوکه شده ایرن به قطعه سازان کشور است.

محمد رضا نجفی منش،با بیان این مطلب افزود: موجب تعجب است که چرا برخی از کارشناسان مخالف اختصاص بخشی از پول ها به قطعه سازان برای نجات از منجلاب ورشکستگی هستند چرا که این مبلغ درخواست شده بلاعوض نیست و قطعا برگردانده خواهد شد.
وی در همین رابطه ادامه داد: این اتفاقات در همه جای دنیا می افتد که دولت برای جلوگیری از ورشکستگی کامل و تعطیلی کارخانه های صنعتی و یا تولیدی مبلغی به صورت وام در اختیار آنها قرار دهد تا به رونق بازگردند و بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند. مطمئنا در شرایط فعلی ادامه فعالیت کارخانه های قطعه سازی موجب رونق فضای کسب و کار خواهد شد و قطعه سازان می توانند مبلغ وام گرفته شده را به دولت بپردازند.
نجفی منش در خصوص مدل وام دولتی به کارخانه ها در صورت بحران توضیح داد: اگر دولت آمریکا در زمان بحران جنرال موتورز را رها می کرد یقینا الان در دنیای صنعت خودرو کارخانه ای به این نام وجود نداشت اما دولت با اختصاص مبلغی هنگفت موجب سرپا نگه داشتن این غول خودروسازی دنیا شد و هم اکنون نیز نشانه آن کمک چند سال پیش را مشاهده می کنیم.
این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در پایان اظهار امیدواری کرد دولت با درخواست این وام موافقت کند تا قطعه سازان به حالت تعطیلی کارخانه ها و اخراج کارگران تن در ندهند.
گفتنی است مبلغ درخواستی قطعه سازان از دولت رقمی معادل ۵۰۰ میلیون دلار است که قرار است از محل برگردانده شدن پول های بلوکه شده ایران در آمریکا باشد؛ در خواستی که هنوز مورد موافقت دولت قرار نگرفته است.

منبع: پرشین خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد