رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4234

پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه واردات لنت ترمز

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلات جدی نقدینگی مواجه هستند بنابراین در صورتی که در جهت رفع این مشکل اقدامی نشود قطعا بخش های تولیدی و صنعتی با مسائل جدی تری مواجه خواهند شد.

حسین لاجوردی در ضمن اشاره به تداوم رکود بر بازار لنت و ترمز اظهار داشت : تا هنگامی که مشکل نقدینگی به این شکل بر اقتصاد و صنعت کشور حاکم است وجود داشته باشد ، رکود نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به میزان مطالبات قطعه سازان از خودروسازان پرداخت و خاطر نشان کرد : متاسفانه تولیدکنندگان لنت ترمز مدت زیادی است که نتوانسته اند مطالباتشان را از خودروسازان دریافت کنند.

وی افزود : در صورتی که خودروسازان مطالبات قطعه سازان را پرداخت نکنند طبعا ادامه همکاری با خودروسازان ممکن نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره اهمیت لنت ترمز و اولویت بالای آن به لحاظ ایمنی به مساله واردات در این صنعت پرداخت و اظهار داشت : متاسفانه همچنان شاهد افزایش واردات لنت ترمز های بی کیفیت و تقلبی به کشور هستیم که این مساله می تواند ناشی از عدم نظارت و کنترل دقیق بر واردات باشد.

وی تصریح کرد : در صورتی که دولت خواستار تقویت تولید داخل و رشد صنعت است راهی نیست جز اینکه بر جریان واردات در شرایط کنونی و پسا برجام مدیریت و کنترل بیشتری نماید.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با اشاره به نرخ ۴ تا ۱۵ درصدی تعرفه واردات لنت ترمز به کشور گفت : با توجه به سیر ورود لنت ترمز به کشور به دولت و وزارت صنعت و معدن پیشنهاد گردیده است به منظور کنترل بر این روند ، نرخ تعرفه را به حداقل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش دهد.

لاجوردی افزود : متاسفانه هم اکنون لنت ترمز با تعرفه های بسیار پایین از گمرکات ترخیص می شودبه طوری که این جریان موجب شده که جنس های کم کیفیت خارجی بازار مصرف را در اختیار گیرند بنابراین ضمن کنترل بر روند واردات ، ضرورت دارد تا سازمان استاندارد نیز از عرضه این قطعات بی کیفیت به بازار جلوگیری نماید که مسلما حرکت موثری در بازار خواهد بود.

وی تاکید کرد : انتظار می رود وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز نسبت به جلوگیری از واردات نیز اقدام کند تا تولید داخل بیش از این تضعیف نشود البته تولیدکنندگان لنت ترمز مخالف واردات نیستند بلکه با هر گونه واردات لنت ترمزهای بی کیفیت و یا کم کیفیت به بازار مخالفند.

وی تصریح کرد : هر چند در حال حاضر برخی از لنت های تقلبی در بازار نیز بعضا در کارگاههای غیر مجاز و زیر زمینی تولید و در بسته بندی معتبر خارجی عرضه می شوند.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد