رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4941

افتتاح خط تولید موتور وانت آریسان در شرکت ایدم

در مراسمی با حضور دکتر رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مهندس رزازی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دیزل، حجت‌الاسلام ولایی نماینده ولی فقیه در سپاه شمالغرب کشور، مهندس صیدی مدیر عامل شرکت ایدم و مقامات استانی آذربایجان شرقی خط تولید موتور سبک در شرکت ایدم با تولید موتور وانت آریسان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور اصحاب رسانه نیز همراه بود، مهندس صیدی مدیرعامل شرکت ایدم ضمن خوشامدگویی به حاضرین و با تبریک دهه فجر با اعلام اینکه شرکت ایدم با بیش از ۴۰ سال تلاش و با هدف تولید موتورهای دیزلی گام‌های بلندی برای صنعت خودرو کشور برداشته است، تاکید کرد: با به وجود آمدن شرایط بهتر در دوران پسا برجام و بازگشت شرکت بنز انتظار افزایش روند فعالیت‌ها و حضور جدی‌تر و افزایش سهم خود در بازار صنعتی کشور را داریم.
وی افتتاح خط تولید موتور آریسان را با توجه به برنامه تولید وانت آریسان در شرکت ایران خودرو دیزل، زمینه‌ساز همکاری بیشتر با شرکت مادر توصیف کرده و پیش‌بینی کرد انجام این‌گونه اقدامات موجب افزایش و بهبود گردش مالی شرکت ایدم تا ۳ برابر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ایدم خاطرنشان کرد: موتور ۱۷۰۰ سی سی وانت آریسان در یک تیپ در شرکت ایدم به تولید خواهد رسید که برنامه‌ریزی ما برای تولید روزانه ۷۰۰ دستگاه و سالانه ۹۰ هزار دستگاه خواهد بود.
در ادامه این مراسم غلامرضا رزازی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دیزل نیز ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر با ابراز خشنودی از افتتاح خط تولید موتور وانت اریسان در شرکت ایدم گفت: گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در سال ۹۵ رشد تولید بالای ۷۰ درصد را پیش‌بینی کرده که با ادامه این روند رو به رشد و مواردی همچون راه‌اندازی خط تولید موتور آریسان محقق خواهد شد.
وی افزود: در ادامه این روند به‌زودی شاهد رونمایی از کامیونت آرنا با سهم ۸۰ درصد داخلی‌سازی خواهیم بود و برنامه‌های دیگری همچون آغاز تولید موتور مینی‌‌بوس سری ۹۰۰ و همچنین تولید کشنده اکسور را در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در برنامه خود داریم. ما در شرکت ایران خودرو دیزل در زمینه تولید اتوبوس به خودکفایی رسیده‌ایم و در خصوص سایر محصولات خود نیز به طور متوسط به بیش از ۷۰ درصد داخلی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم.
مهندس رزازی افزود: شرکت ایدم با وجود شرایط سخت تحریم‌ها توانست زنده و توانا پیش رفته و به مراحل بالایی از رشد صنعتی برسد که این موارد حتی در بازدید اخیر مدیران ارشد شرکت بنز موجب شگفتی آنها شده بود.
در این نشست همچنین دکتر رحمانی نماینده محترم مردم تبریز و رئیس میسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر خاطرنشان ساخت: تبریز از ۴۰ سال پیش نقش اول را در صنعتی شدن کشور و مخصوصا خودروسازی دارد و امیدوارم با همراهی همه صنعت‌کاران این گام‌ها استوارتر برداشته شده و به تولید محصولاتی باکیفیت‌تر و بزرگ‌تر منجر شود.
گفتنی است چندی پیش و با مذاکرات صورت گرفته با شرکت مرسدس بنز، موتورهای سری ۴۰۰ دیزلی، موتورهای سری ۹۰۰ دیزلی مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین که استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ دارند و همچنین موتورهای سری ۹۰۰ گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو ۶ و توان ۳۰۰ اسب بخار و حجم ۷٫۷ لیتر، در آینده‌ای نزدیک در شرکت ایدم به تولید خواهند رسید.
شرکت ایدم از شرکت‌های همکار در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل است که بزرگترین تولیدکننده موتورهای دیزلی برای خودروهای سنگین در کشور به حساب می‌آید و با تولید موتور وانت آریسان در این شرکت حالا تولید موتورهای سواری نیز به جمع محصولات این شرکت اضافه شده است.

منبع: عصرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد